| Biyoloji Biliminin kapsamı içinde bulunan canlıya ait bir hücreden, karmaşık Organ Sistemlerine kadar tüm özellikleri ve işleyişi ile beraber, canlının sınıflandırılması ayrıca canlıların birbirleri ve çevreleri ile olan ilişkilerini öğrenme. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyoloji alanında deney tasarlayıp gerçekleştirebilme, veri toplma, sonuçları analiz etme ve yorumlama. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyosistemleri tanımlayabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyoteknolojik ürünlerin elde edilmesinde kullanılacak organizmaların nasıl düzenleneceğini açıklayabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyoteknolojik olarak önem taşıyan mikroorganizmaları, bitki ve hayvanları tanımlayabilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyoteknolojinin tanımını yapabilme ve modern biyoteknoloji ile geleneksel biyoteknolojiyi ayırt edebilme |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bir bitki parçasından veya hücresinden tam teşekküllü bitki oluşturulması konusunda temel bilgilere sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Amaca uygun bitki geliştirilmesi için uygulanabilecek yöntemler hakkında bilgi birikimi kazanma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Bitki ıslahı ve tohumculuk ile ilgili özel veya kamu sektöründe çalışabilmeleri için gerekli temel bilgiye ve yeteneğe ulaşma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilecek |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|