Öğrenme Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikolojik faktörlerin moleküler genetik arka planını görecekler ve psikolojinin genetik temelleri ve bu konunun önemi anlayacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Beyin yapısının ve işlevinin deneyimler ve çevresel faktörlerle nasıl değişebildiği konusundaki temel kavramlar ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Beyin gelişimi sırasındaki epigenetik mekanizmaların rolü anlatılarak psikoloji ve nörobilim alanlarında epigenetik düzenlemelerin biyolojik temellerini kavrayacak ve bu bilgiyi uygulayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Mikrorna değişiklikleri ve psikoloji arasında bağlantıyı kurabilecekler ve bunlar ile ilişkili psikolojik durumları tanımlayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Farklı nörotransmitterlerin işlevlerini ve psikolojiye olan etkilerini anlayarak, sinir sistemi işleyişinin moleküler düzeydeki temellerini kavrayabileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Bağırsak mikrobiyotasının zihinsel sağlık, duygusal durum ve davranışlar üzerindeki etkileri ni kayrayacaktırlar. Psikobiyotik bağırsak bakterileri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Uyku eksikliği ile gen ekspresyonu arasındaki ilişkiyi inceleyecek ve olası ispatlanmış etkilerini anlayarak örneklendirebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Duygusal süreçlerin biyolojik temellerini ve stresin sağlık üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Genetik faktörlerin davranışa etkilerini ve çevresel etkenlerle nasıl etkileşime girdiği kavrayacaklardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
Davranış bozukluklarının biyolojik kökenlerini anlayarak bu konuların psikopatoloji ve tedavi alanlarına olan katkısını hakkında bilgisel kazanım geliştireceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |