TİDE İÇ DENETİM SEMİNERLERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 İç Denetime Giriş • İç Denetim, Kurumsal Yönetim, Mesleki Etik, İç Kontrol ve Risk Yönetimi kavramlarının açıklanması • İç denetime ilişkin Dünya ve Türkiye’deki gelişmelerin ve düzenlemelerin açıklanması • Dersin genel işleyiş ve içeriği hakkında bilgi verilmesi
2 Kurumsal Yönetim • Kurumsal Yönetim İlkelerinin açıklanması • Çeşitli Kurumsal Yönetim Modellerinin incelenmesi • Denetim Komitesinin ve İç Denetimin rol ve sorumluluklarının değerlendirilmesi
3 İç Denetim Uygulama İlkeleri - Denetim Süreci • Denetim Planı (Göz önünde bulundurulması gereken hususlar, amaçlar, kapsam, risk temelli iç denetim görevi) • Görevle İlgili Kaynak Dağılımı • Çalışma Programının Geliştirilmesi • Çeşitli Araçlar Ve Teknikler
4 İç Denetim Uluslararası Mesleki Uygulamalar Çerçevesi ve Standartlar 1- Standartlar (Genel Kavramlar ) 2- UMUÇ’un bir denetim çalışmasında uygulanması
5 Risk Yönetimi ve İç Kontrol • Kurumsal Risk Yönetimi (ERM)’ne ilişkin metot, süreç ve yapıların açıklanması • Çeşitli Risk Yönetim Süreçlerinin incelenmesi (Modeller ve Farklılıkları) • Toplam Risk Yönetimi Metodolojilerinin (Risk Yönetim Çerçeveleri) değerlendirilmesi
6 Tecrübe Paylaşımı
7 Tecrübe Paylaşımı
8 Arasınav
9 Bilgi Teknolojileri Denetimi • Bilgi Teknolojileri Denetiminde Yöntemler, Teknikler ve Uygulamalar
10 Etik, Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk • Etik Kategorileri; Kişisel Etik, Mesleki Etik ve İş Etiği • İş Etiği ve Bir Etik Politikası Geliştirmede Yönetimin Rolü • Etik Faaliyetlerde İç Denetimin Rol ve Sorumlulukları • Davranış Kuralları • Örgütsel Etik Kültür • Sürdürülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk Kavramları ve İç Denetçinin Rolü
11 İç Denetçiler İçin Örgütsel İletişim Becerileri • İşletmelerde İletişim Süreci ve Etkili İletişimin Unsurları • Kişilerarası İletişim Becerileri • Mülakat Becerileri ve Mülakatın Yürütülmesi • Sözlü ve Yazılı İletişime Hazırlanma, Organize Etme ve Sunma İlkeleri • Yazışma • İletişim Aracı Olarak Grafik ve Tablolar
12 Hile Riskleri ve Denetimi • Genel Olarak Hile, Kavramlar, Hilenin Unsurları, Hile Teorisi, Belirtileri, Türleri, Kırmızı Bayraklar, Etik Hattı (Whistleblowing), Bir Suistimalcinin Profili • İşletmelerde Hile Riskinin Yönetimi • İç Denetçinin Rol ve Sorumlulukları • Hilenin Önlenmesi, Ortaya Çıkarılması, Soruşturulması ve Raporlanması
13 İç Denetimde Kalite Güvencesi ve Gözden Geçirme ve Bir İç Denetçinin Kariyer Yolu (Kariyer yolunda ilerlerken dikkat edilmesi gereken hususlar ve ÖZ GELECEK tasarımı)
14 Final

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024