Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, ders planının, hedeflerin açıklanması, Fransızca öğretiminde sözcüksel yetinin öğretmenlerin formasyonu içindeki yeri. Ders kaynakçası. |
2 | Genel dilbilim kavramaları: eşsürem/artsürem, gösterge kuramı, dilsel bağınıtılar bakımından Fransızca sözcükler: dile bilimsel bakış . |
3 | Sözcükleri inceleyen dallara ilişkin genel bilgilendirme: kökenbilim, sözlükbilgisi, adbilim, vd. |
4 | Fransızca öğretmeninin bilmesi zorunlu temel sözlükbilgisel kavramlar: sözlük türleri ve bunların sınıf içi çalışmalarla Fransızca öğretiminde kullanılması |
5 | Sözlüklerin türlerine göre yapısı (mikroyapı/makroyapı) bunların bileşenleri (kökenleme, sesletim, tanım, örnekler, vd.) konusunda sınıf içi sözlük çalışmaları. |
6 | Tanım: türleri, tanımlama teknikleri; bunların sözlüklerde kullanım örnekleri üstüne çalışmalar. |
7 | Anlambilim/biçimbilim çalışmalarına ilişkin temel kavramlar. |
8 | Anlambilim: dilsel gösterge: anlamsal yapısı; nedensizlik, sözcükbirimsel bağıntlar, dilsel değer kavramlarının tanıtımı. |
9 | Anlamsal boyutu oluşturan öğeler: anlambirimcik çözümlemesi ve bundan Fransızca öğretiminde yararlanma. Örnekler üstünde çalışmalar. |
10 | R. Galisson, Inventaire thématique et systématique du vocabulaire I-II yapıtında yer alan anlambirimcik çözümlemeleri aracılığıyla Fransızca sözcük öğretimi. |
11 | Galisson modelinin eğitsel metinlerde kullanılması. |
12 | Sözcükbilimsel çözümleme modelinin Fransızca öğretmenlerinin formasyonu ve Fransızca öğretimindeki yeri bağlamında anlambirimcik çözümlemesi çalışmaları. |
13 | Anlambirimcik çözümlemesi ve Fransızca öğretimi öğrenci sunuşları |
14 | Sözcüksel yetinin edinilmesi/edindirilmesi bağlamında hedeflenen dil düzeylerinin önemine ilişkin çalışmalar, genel değerlendirme. |