FRANSIZCA SÖZCÜK BİLGİSİ I

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Giriş, ders planının, hedeflerin açıklanması, Fransızca öğretiminde sözcüksel yetinin öğretmenlerin formasyonu içindeki yeri. Ders kaynakçası.
2 Genel dilbilim kavramaları: eşsürem/artsürem, gösterge kuramı, dilsel bağınıtılar bakımından Fransızca sözcükler: dile bilimsel bakış .
3 Sözcükleri inceleyen dallara ilişkin genel bilgilendirme: kökenbilim, sözlükbilgisi, adbilim, vd.
4 Fransızca öğretmeninin bilmesi zorunlu temel sözlükbilgisel kavramlar: sözlük türleri ve bunların sınıf içi çalışmalarla Fransızca öğretiminde kullanılması
5 Sözlüklerin türlerine göre yapısı (mikroyapı/makroyapı) bunların bileşenleri (kökenleme, sesletim, tanım, örnekler, vd.) konusunda sınıf içi sözlük çalışmaları.
6 Tanım: türleri, tanımlama teknikleri; bunların sözlüklerde kullanım örnekleri üstüne çalışmalar.
7 Anlambilim/biçimbilim çalışmalarına ilişkin temel kavramlar.
8 Anlambilim: dilsel gösterge: anlamsal yapısı; nedensizlik, sözcükbirimsel bağıntlar, dilsel değer kavramlarının tanıtımı.
9 Anlamsal boyutu oluşturan öğeler: anlambirimcik çözümlemesi ve bundan Fransızca öğretiminde yararlanma. Örnekler üstünde çalışmalar.
10 R. Galisson, Inventaire thématique et systématique du vocabulaire I-II yapıtında yer alan anlambirimcik çözümlemeleri aracılığıyla Fransızca sözcük öğretimi.
11 Galisson modelinin eğitsel metinlerde kullanılması.
12 Sözcükbilimsel çözümleme modelinin Fransızca öğretmenlerinin formasyonu ve Fransızca öğretimindeki yeri bağlamında anlambirimcik çözümlemesi çalışmaları.
13 Anlambirimcik çözümlemesi ve Fransızca öğretimi öğrenci sunuşları
14 Sözcüksel yetinin edinilmesi/edindirilmesi bağlamında hedeflenen dil düzeylerinin önemine ilişkin çalışmalar, genel değerlendirme.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024