SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMELERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Sosyal bilimler veya sosyal bilgiler ders kitaplarının ve diğer alan yayınlarının tanımı; bilim, eğitim-öğretim, öğretmen ve öğrenci hayatındaki yeri ve önemi nedir?
2 İnceleme ne demektir? Neden inceleme gereği duyulur? İncelemenin sosyal hayatımızdaki ve bilimdeki yeri ve önemi nedir?
3 İncelemenin bilime, eğitim-öğretime, öğretmen ve öğrenciye, topluma katkıları nelerdir? İnceleme ölçütleri nelerdir?
4 Alan ders kitapları ve diğer alan yayınları neden incelenir? Alan ders kitaplarını ve diğer yayınları inceleme ölçütleri nelerdir? Ders kitabı incelemelerinde öğretici adayının uyması gereken bilimsel esaslar.
5 Nitelikli ders kitapları ve alan yayınlarının özellikleri nelerdir?
6 Sosyal bilimler veya sosyal bilgiler alanında yazılmış ders kitaplarının ve diğer alan yayınlarının dış (fiziki yapı, şekil vs.) ve içerik (bilim, düşün, dil ve anlatım vs.) özellikleri açısından değerlendirilmesi.
7 Arasınav
8 Arasınav
9 İnceleme çalışmalarında ve bu çalışmaların yazılı ve sözlü sunumlarında karşılaşılan hatalar, eksiklikler ve çözüm önerileri. Sunum yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar. İnceleme çalışmalarının raporlaştırılarak değerlendirilmesi.
10 Dönem içi uygulama etkinlik planı. Ders kitabı inceleme çalışmaları için öğretici adaylarının inceleyecekleri yayınları belirleme çalışması.
11 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceleyecekleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmalarına yönelik öneriler
12 Ders kitaplarının tanıtılması
13 Sunumların değerlendirmesi
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 Dönem içi uygulama etkinlik planı. Ders kitabı inceleme çalışmaları için öğretici adaylarının inceleyecekleri yayınları belirleme çalışması. Sunum etkinlikleri için gün ve saat belirleme.
2 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
3 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
4 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
5 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
6 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
7 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
8 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
9 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
10 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
11 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
12 Öğretici adaylarının etkinlik planı doğrultusunda inceledikleri yayınları yazılı ve sözlü olarak sınıfta sunmaları, incelemelerde ve sunumlardaki zayıf, eksik, iyi ve güçlü yönlerinin eleştirel bir şekilde belirlenmesi
13 Genel değerlendirme
14 genel değerlendirme

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024