REHBERLİK

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Rehberliğin tanımı, kapsamı, amacı, ilkeleri, hizmet/uygulama etiği, eğitim ve rehberlik ilişkileri.
2 Rehberliğin doğuşu ve gelişmesi (sosyal-ekonomik-kültürel-felsefi faktörler)
3 Rehberlikte hizmet alanlarıpsikolojik danışma-oryantasyon-bireyi tanıma-bilgi toplama-yayma-yöneltme/yerleştirme, izleme, sevk, müşavirlik
4 Rehberlikte hizmet türleri birey sayısına göre rehberlik-işlevlerine göre rehberlik-problem alanlarına göre rehberlik-hizmet alanlarına göre rehberlik-eğitim kademelerine göre rehberlik
5 Gelişimsel ve Önleyici rehberlik hizmetlerigelişimsel yaklaşımın ortaya çıkışı-okullarda uygulama-sınıf içi uygulamalar-öneleyicilik tanımı, düzeyleri, modeller, okullarda önleme, öğretmenler ve önleme
6 Eğitsel rehberlik hizmetleri: eğitsel rehberlik tanımı, kapsamı, sorun alanları, okullarda eğitsel rehberlik uygulamaları, sınıf içi eğitsel rehberlik etkinlikleri, eğitsel rehberlikte temel konular (zaman planlama, ders çalışma becerileri, sınava hazırlık, motivasyon, sınav kaygısı, hafıza, seçici dikkat)
7 Kişisel rehberlik hizmetleri: tanım, amaç, kapsam, okullarda kişisel rehberlik, öğretmen ve kişisel rehberlik etkinlikleri, farklı gelişim düzeyleri ve öğretim kademelerinde kişisel rehberlik
8 Mesleki rehberlik: mesleki yöneltme, mesleki gelişim, mesleki olgunlaşma, meslek-iş ve kariyer, mesleki gelişim kuramları, mesleki rehberlik aşamaları, okullarda mesleki rehberlik uygulamaları, sınıf içi mesleki rehberlik etkinlikleri.
9 Özel eğitim ve rehberlik: yetersiz ve engel kavramları, özel eğitim süreci, Türkiye'de özel eğitim, tanılama, kaynaştırma, uygulamalar, işbirlğisüreci.
10 Rehberlik Hizmetleri ve Aile: aile-okul işbirliği, kuramsal yaklaşımlar, engelleyici unsurlar, kolaylaştırıcı unsurlar, işbirliğinin ilkeleri, ailelerle iletişim ve çatışma çözme, çalışma ve uygulamalar.
11 Rehberlik Hizmetleri ve Öğretmen: Psikolojik danışma ve rehberlikte öğretmenin rolü ve işlevi, okul psikolojik danışmanı ve öğretmenin işbirliği, psikolojik danışma sürecine yönelik tutum ve beklentiler, öğretmenlere yönelik uygulama ve etkinlikler.
12 Rehberlikte bireyi tanıma teknikleri ve testler: test nedir, testlerin sınıflandırılması, testlerin genel özellikleri, test kullanımında dikkat edilecek noktalar, test uygulayacak kişide bulunması gereken nitelikler, test etiği
13 Rehberlikte bireyi tanıma teknikleri ve test dışı teknikler: test dışı tekniklerin önemi ve kullanılması, test dışı tekniklerin özellikleri, sınıflandırılması, anket, görüşme, problem tarama listeleri, otobiyografi, istek listeleri, cümle tamamlama, sosyometri, rol oynama, gözlem, test dışı tekniklerin uygulama ve yorumu.
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 YOK
2 YOK
3 YOK
4 YOK
5 YOK
6 YOK
7 YOK
8 YOK
9 YOK
10 YOK
11 YOK
12 YOK
13 YOK

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024