HİTİT MİTOLOJİK METİNLERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Hitit Mitolojisi hakkında genel bilgiler
2 Seçilen bir Hitit Mitolojik Metninin tarnskripsiyon ve çevirisine başlanması
3 Seçilen Hititçe metnin içeriği (hangi etnik kökene mensup bir mitolojik metin olduğu vs) ve ilişkili olduğu toplum hakkında bilgiler verilmesi
4 Seçilen mitolojik metnin yazılı olarak transkripsiyon ve tercümesinin yapılması, grup çalışması ile öğrencilerin notlarının ve çalışmalarının kontrolünün yapılması
5 Seçilen mitolojik metnin yazılı olarak transkripsiyon ve tercümesinin yapılması, grup çalışması ile öğrencilerin notlarının ve çalışmalarının kontrolünün yapılması
6 Söz konusu mitolojik metnin, diğer mitolojik metinler ile karşılaştırılması
7 Okunan mitolojik metnin terimlerinin çıkarılması
8 Metinde geçen özel terimlerin, özel tanımların ve özel gramer formlarının açıklanması
9 Dönem başından beri okunan mitolojik metnin bitirilip, Hitit Mitolojisi ile ilgili farklı bir metnin okunmaya başlanması
10 Çivi yazılı metnin transkripsiyon ve tercümesinin yapılması
11 Çivi yazılı metnin transkripsiyon ve tercümesinin yapılması
12 Çivi yazılı metnin transkripsiyon ve tercümesinin yapılması
13 Hitit Mitolojisi içerisinde yer alan farklı dil (Hurri, Luwi, Akkad, Sümer vs) öğelerinin tanımlarının verilmesi
14 Hitit mitolojisi ile ilgili metinlere ait önemli pasajların okunması, farklı farklı metin edisyonları yapılarak, Hitit mitolojisine dair bilgilerin tamamlanması
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek,
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek,
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024