Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Edebiyat türü olarak şiirin tanımı, diğer edebiyat türleri ile kıyaslanması ve Amerikan Şiiri 1 dersi içeriğinin tanıtılması (Amerikan şiirinin 17-19 yy. arasında geçirdiği gelişme) |
2 | Püriten Şiirinin genel özellikleri , Anne Bradstreet in The Prologue şiirinin tartışılması |
3 | Metafizik şiirin tanımı ve temsilcileri (John Donne ve Andrew Marvell), metafizik şair olarak Edward Taylor ın Huswifery ve Upon a Spider catching a Fly şiirlerinin incelenmesi |
4 | 18. yüzyılda özgün Amerikan şiiri arayışı, Deism, Philip Freneau nun The Wild Honey Suckle ve On the Universality and Other Attributes of God şiirlerinin tartışılması; Afro-Amerikan Şiirine giriş: Phillis Weatley 'nin "On Coming from Africa to America" şiirinin incelenmesi |
5 | "Fireside poetry" tanımı, temsilcileri, William Cullen Bryant'ın To a Waterfowl and Thanatopsis şiirlerinin incelenmesi |
6 | "Fireside poetry " temsilcisi olarak Henry W. Longfellow'nun "Nature" ve "Paul Revere's Ride" şiirlerinin ve J.R.Lowell'ın "Verses Intended to go with a Posset Dish" şiirinin tartışılması |
7 | Fireside poetry temsilcisi olarak Oliver Wendel Holmes ve J.G. Whittier şiirlerinin tartışılması: "The Chambered Nautilus", "The Last Leaf", "The Farewell of a Virginia Mother", "Requirement" |
8 | Edgar A. Poe'nun "The Raven" and "The Bells" şiirilerinin "The Philosophy of Composition" başlıklı eserinin eşliğinde incelenmesi |
9 | "Transcendentalism'"akımının tanımlanması ve R.W. Emerson'un "The Rhodora", "Each and All" ve "The Apology" şiirlerinin incelenmesi |
10 | "Free verse" teriminin tanımı ve Walt Whitman'ın Song of Myself şiirinde kullanımı |
11 | Walt Whitman'ın "Song of Myself" şiirinin Amerikan şiirine getirdiği tematik yenilikler |
12 | Emily Dickinson şiirinde form , "slant rhyme" terimi nin tanımı, 742, 712, 258, 328, 448, 449 nolu şiirlerinin incelenmesi |
13 | Emily Dickinson şiirinde tematik yenilikler: 645, 1129, 1732, 1545, 1719 şiirlerinin incelenmesi |
14 | 19. yüzyıl Amerikan şiirinde özgünlük arayışı: derste incelenen şiirler doğrultusunda genel değerlendirme |