FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Fen Bilgisi eğitiminde nitel araştırma metotlarının kullanılması (durum inceleme, etnografya, eylem araştırma)
2 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırmanın kuramsal temelleri ve tarihi gelişimi
3 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırma basamaklarının planlanması (Problem seçimi, literatür taraması, araştırma sorularının ve araştırma amacının belirlenmesi)
4 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırma basamaklarının planlanması (Örneklem seçimi, araştırma alanının seçilmesi)
5 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırmada veri toplama yöntemleri I- Görüşme, Görüşme yönteminin temelleri, görüşme sorularının hazırlanması, görüşme çeşitleri, görüşme yönteminin avantajları ve sınırlılıkları, görüşme formunun hazırlanması
6 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırmada veri toplama yöntemleri II-Gözlem, Gözlem yönteminin temelleri, gözlem yönteminin avantajları ve sınırlılıkları, gözlem formunun hazırlanması, gözlem yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar, gözlem yapılması gözlem yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar, gözlem yapılması
7 Arasınav
8 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırmada veri toplama yöntemleri III-Dokuman inceleme, doküman incelemenin temelleri, dokuman incelemenin avantajları ve sınırlılıkları, dokuman inceleme.
9 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırmalarda veri analizi,betimsel analiz, içerik analizi, nitel verilerin sayısal analizi, yapısal analiz, nitel verilerin bilgisayar yazılımları (NVivo NudIst) ile analizi
10 Fen bilgisi eğitiminde nitel araştırma desenlerinin planlanması: Durum (Örnek olay) İnceleme, Kültür analizi, Olgubilim, Kuram oluşturma, Eylem Araştırması
11 Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik yöntemleri: Uzun süreli etkileşim, çeşitleme, derinlik odaklı veri toplama,katılımcı teyidi, uzman incelemesi Nitel araştırmada etik kurallarının tartışılması
12 Nitel araştırma bulgularının rapor haline getirilmesi
13 Nitel araştırma bulgularının rapor haline getirilmesi
14 Nitel araştırma sonuçlarının uygulamada kullanılması

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024