HİTİT MADDİ KÜLTÜRÜNDEN ÖRNEKLER

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Hitit maddi kültüründen örnekler verilmesi
2 Maddi kültür öğelerinin çivi yazılı metinlerde nasıl belgelendiğinin açıklanması
3 Hitit mimarisinin anlatılması ve mimari ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
4 Hitit ölü gömme geleneğinin anlatılması ve ölü gömme geleneği ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
5 Hitit mühürcülüğünün anlatılması ve mühürcülük ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
6 Hitit sivil mimarisinin anlatılması ve sivil mimari ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
7 Hititlerde günlük yaşama işaret eden öğelerin anlatılması ve bu öğelere ilişkin terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
8 Hitit halkının günlük yaşamının anlatılması ve buna dair terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
9 Hitit yönetici sınıfının anlatılması ve devlet / resmi mimari ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
10 Hitit heykelciliğinin anlatılması ve Hitit heykellerine ile ilgili terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
11 Hitit kabartmalarının anlatılması ve kabartmalara ilişkin terimlerin yazılı belgelerden çıkarılması
12 Geç Hitit Devletleri I
13 Geç Hitit Devletleri II
14 Derse ilişkiln okuma programının kontrolü, okuma programı ile ilgili öğrenci performansı ve genel tekrar
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek,
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek,
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024