HİTİT DİNİ METİNLERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Hitit Dini hakkında genel bilgiler
2 Seçilen bir Hitit Dini Metninin tarnskripsiyon ve çevirisine başlanması
3 Seçilen Hititçe metnin içeriği (bayram, fal, kehanet, ölü ritüeli vs) ve ilgili olduğu alan (ritüel uygulamalar, veba duaları, askeri sefer duaları, fal ve kehanetin Hitit hayatındaki yeri vs) hakkında bilgiler verilmesi
4 Seçilen dini metnin yazılı olarak transkripsiyon ve tercümesinin yapılması, grup çalışması ile öğrencilerin notlarının ve çalışmalarının kontrolünün yapılması
5 Seçilen dini metnin yazılı olarak transkripsiyon ve tercümesinin yapılması, grup çalışması ile öğrencilerin notlarının ve çalışmalarının kontrolünün yapılması
6 Söz konusu dini metnin, Hitit Dini ile ilgili başka metinler ile karşılaştırılması
7 Okunan dini metnin terimlerinin çıkarılması
8 Metinde geçen özel terimlerin, özel tanımların ve özel gramer formlarının açıklanması
9 Dönem başından beri okunan dini metnin bitirilip, Hitit Dini ile ilgili farklı bir metnin okunmaya başlanması
10 Çivi yazılı metnin transkripsiyon ve tercümesinin yapılması
11 Hitit dini uygulamaları içerisinde yer alan bayramların, takvimlerinin açıklanması
12 Hitit dini ile ilgili metinlere ait önemli pasajların okunması, farklı farklı metin edisyonları yapılarak, Hitit dinine dair bilgilerin tamamlanması
13 Hititçe Dua Metinlerinden Örnekler
14 Hitit Dini ile İlgili Genel Tekrar
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek,
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek,
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek,
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024