ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Araştırma Yöntemlerine Giriş
2 Araştırma Karar Alma İlişkisi
3 Bir Araştırmada Bulunması Gerekli Nitelikler: Geçerlilik, Güvenilirlik, Sayısallık ve Objektiflik Kavramları
4 Araştırmada Geçersizlik Kaynakları
5 Araştırma Modelleri
6 Araştırmanın Temel Amacı Kriterine Göre Keşfedici, Tanımlayıcı ve Neden-Sonuç (İlliyet) İlişkisi Arayan Modeller
7 Araştırma Türleri: Birincil Kaynak ve İkincil Kaynak Araştırmalar
8 Birincil Kaynak Bilgi ve Veri Toplama Yöntemleri: Anket, Gözlem ve Deney Yöntemleri ve Türleri, Yöntemlerin Karşılaştırılması
9 Araştırma Planı: Teklif Uygulama ve Raporlama Açısından Araştırma Sürecinin Aşamaları
10 Örnekleme: Örnekleme Kavramı, Örnekleme Süreci, Örnekleme Yöntemleri, Örnek Büyüklüğünün Saptanması, Özel Durumlar
11 Ölçekleme ve Ölçekler: Pazarlama Araştırmalarında Kullanılan Genel, Özel Ölçek Türleri ve Özel Ölçek Analizleri, Anket Formu Tasarımı
12 Veri ve Bilgilerin Analize Hazırlanması: Verilerin Gözden Geçirilmesi, Düzeltilmesi, Tanımlanması, Kodlanması, Veri Giriş Formu Tasarımı
13 Analiz Teknikleri: İlgi Analizi Kavramı, İlgi Analiz Türleri ve Uygulamaları, Diğer Analiz Türleri
14 Genel Değerlendirme

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024