Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Karar verme ve karar verme yöntemleri içerisinde simülasyonun rolü |
2 | Komşuluk kavramı, Game of Life, Schelling’s Segregation |
3 | Örnek Olay: Enformasyonun yayılmasında hücresel otomatların kullanımı |
4 | Kesikli ve sürekli simülasyon |
5 | Kesikli ve sürekli simülasyonda kullanılabilecek olasılık dağılımları |
6 | Tesadüfi sayılar ve tesadüfi sayıların üretilmesinde kullanılan yöntemler |
7 | Kuyruk simülasyonunun İşletme ve Enformatik Uygulamalarında kullanımı |
8 | Sistem dinamiği |
9 | Sistem dinamiğinin kısıtları |
10 | Örnek Olay: Sistem dinamiğinin enformatikte kullanım örnekleri |
11 | Enformatik uygulamalarında Arena ya da Promodel ile Simülasyon Ödevi |
12 | Ajan temelli simülasyon (ATS) |
13 | Sistem dinamiği örneklerinde ATS yöntemi uygulaması |
14 | Beyin fırtınası ve değerlendirme |