1 |
Dünya’da ve Türkiye’de Fen Öğretimi, Fen öğretiminin tarihi gelişimi |
2 |
Bilim nedir? Fen nedir? Teknoloji nedir? Fen ve teknoloji arasındaki benzerlik ve farklılıkların araştırılması Fen ve teknoloji arasındaki ilişkinin fen derslerine yansıtılması |
3 |
Fen Öğretiminin Amaçları Nelerdir? Fen ve Teknoloji okuryazarlığı nedir? Neden önemlidir? Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) nedir? Neden önemlidir? |
4 |
Bilimsel bilgi nasıl elde edilir? Bilimin doğasının özellikleri. Bilimsel bilgi türlerinin (Kanun, Teori, Kavram, Hipotez, Prensip, İlke, Kuram) tanımlanması ve örneklendirilmesi |
5 |
Öğrenme nedir? Öğrenme yaklaşımları nelerdir? Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının fen öğretimine uygulamaları |
6 |
Arasınav |
7 |
Arasınav |
8 |
Kavramsal öğrenme nedir? Kavram yanılgıları nedir? Öğrencilerde sık görülen kavram yanılgılarının araştırılması. Kavram yanılgılarının nedenlerinin ve azaltma/yok etme yollarının tartışılması ve uygulanması |
9 |
Öğrenme halkaları (5E), Kavram haritaları, V diyagramları, kavramsal çürütme metinleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA), yöntemlerinin fen derslerinde kullanılması |
10 |
Bilimsel süreç becerileri (BSB) nelerdir? Bu beceriler öğrencilere nasıl kazandırılır? |
11 |
"Fen öğretiminde laboratuarın önemi ve kullanım amaçları. |
12 |
Araştırma-Sorgulamaya dayalı fen öğretiminin özellikleri |
13 |
Öğrencilerde soru sorma becerilerinin kazandırılması. İyi bir araştırma sorusunun özelliklerinin tartışılması |
14 |
Fen derslerinde ölçme ve değerlendirme, ürün dosyası (portfolyo) değerlendirme, günlük tutma, kavram haritaları, testler, SBS örnekleri, ölçek (rubrik) geliştirme |