ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Dünya’da ve Türkiye’de Fen Öğretimi, Fen öğretiminin tarihi gelişimi
2 Bilim nedir? Fen nedir? Teknoloji nedir? Fen ve teknoloji arasındaki benzerlik ve farklılıkların araştırılması Fen ve teknoloji arasındaki ilişkinin fen derslerine yansıtılması
3 Fen Öğretiminin Amaçları Nelerdir? Fen ve Teknoloji okuryazarlığı nedir? Neden önemlidir? Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) nedir? Neden önemlidir?
4 Bilimsel bilgi nasıl elde edilir? Bilimin doğasının özellikleri. Bilimsel bilgi türlerinin (Kanun, Teori, Kavram, Hipotez, Prensip, İlke, Kuram) tanımlanması ve örneklendirilmesi
5 Öğrenme nedir? Öğrenme yaklaşımları nelerdir? Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının fen öğretimine uygulamaları
6 Arasınav
7 Arasınav
8 Kavramsal öğrenme nedir? Kavram yanılgıları nedir? Öğrencilerde sık görülen kavram yanılgılarının araştırılması. Kavram yanılgılarının nedenlerinin ve azaltma/yok etme yollarının tartışılması ve uygulanması
9 Öğrenme halkaları (5E), Kavram haritaları, V diyagramları, kavramsal çürütme metinleri, Tahmin-Gözlem-Açıklama (TGA), yöntemlerinin fen derslerinde kullanılması
10 Bilimsel süreç becerileri (BSB) nelerdir? Bu beceriler öğrencilere nasıl kazandırılır?
11 "Fen öğretiminde laboratuarın önemi ve kullanım amaçları.
12 Araştırma-Sorgulamaya dayalı fen öğretiminin özellikleri
13 Öğrencilerde soru sorma becerilerinin kazandırılması. İyi bir araştırma sorusunun özelliklerinin tartışılması
14 Fen derslerinde ölçme ve değerlendirme, ürün dosyası (portfolyo) değerlendirme, günlük tutma, kavram haritaları, testler, SBS örnekleri, ölçek (rubrik) geliştirme
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 TIMSS ve PISA gibi uluslararası fen sınav sorularının incelenmesi ve analizi
2 Fen ve teknoloji arasındaki ilişkiyi yansıtan örneklerin (haber, yazı, materyal) sınıfa getirilmesi ve fen ve teknoloji ilişkisini yansıtan dersin planlanması ve uygulaması
3 Fen ve teknoloji okuryazarlığının önemini açıklayan kompozisyon ödevinin hazırlanması
4 Bilimin doğası ile ilgili etkinliklerin uygulanması (Tangram, gizemli küpler, içinde ne var Etkinlikleri)
5 Öğretim felsefesinin kompozisyon ödevi olarak hazırlanması
6 Arasınav
7 Arasınav
8 İlköğretim öğrencilerinde kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve öğrenci sunumları
9 Kavram haritasının ve V diyagramlarının hazırlanması ve öğrenci sunumları
10 Ders kitaplarında bulunan etkinliklerin bilimsel süreç becerileri açısından incelenmesi
11 Fen öğretiminde laboratuar kullanımı ile ilgili örnek olay incelemesi
12 Araştırma tabanlı fen öğretimi örneğinin uygulanması ve değerlendirmesi
13 Araştırma tabanlı fen öğretiminin planlanması ve uygulanması, öğrenci sunumları
14 Ölçek (rubrik) hazırlama ve öğrenci sunumları

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024