ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

İzlence Konu Başlık

Hafta Teori Konu Başlıkları
1 Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımların tartışılması, iyi bir fen öğretmeninin rolünün tanımlanması
2 Düşünme ve soru sorma yeteneğinin gelişimi, İyi bir sorunun özellikleri nelerdir, soru türleri, Bloom taksonomisine göre soru çeşitleri, iyi bir tartışma ortamı nasıl sağlanır? Bekleme süresi, Tartışma ve düşünme becerilerinin kazandırılması
3 Proje tabanlı fen öğretimi nedir? Proje nedir? Nasıl tanımlanır? Hangi özelliklere sahiptir?
4 Proje tabanlı fen öğretiminin tarihi gelişiminin, özelliklerinin, öğretmenin ve öğrencinin rolünün, projelerin değerlendirilmesinin tartışılması
5 Araştırma tabanlı fen öğretiminin tarihi gelişimi, özellikleri, öğretmen ve öğrencilerin rolü, hazırlanması ve değerlendirilmesinin tartışılması.
6 Probleme dayalı fen öğretiminin tarihi gelişimi, özellikleri, öğrencinin ve öğretmenin rolleri, değerlendirilmesi
7 Arasınav
8 Arasınav
9 Bilgisayar destekli fen öğretimi, fen öğretiminde kullanılabilecek web sayfalarının araştırılması, değerlendirilmesi ve tartışılması
10 Fen öğretiminde modeller ve çoklu gösterimlerin tanımlanması, rollerinin tartışılması, öneminin ve nasıl kullanılacağının tartışılması
11 Fen ve teknoloji eğitiminde çoklu zeka yaklaşımının tarihi gelişimi, tanımlanması, öğretmen ve öğrencinin rollerinin açıklanması ve örnek etkinliklerin tartışılması
12 Fen öğretiminde drama ve rol oynama tekniklerinin tarihi gelişimi, drama ve rol yapmanın tanımlanması, farklı ve benzer yönlerinin tartışılması, avantajları ve dezavantajlarının tartışılması ve değerlendirilmesi
13 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin fen ve teknoloji derslerinde kullanımı
14 Alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinde ölçek hazırlama ve puanlama
Hafta Uygulama Konu Başlıkları
1 Fen öğretmenin rolünün ve görevlerinin örneklerle tartışıldığı bir kompozisyon ödevi hazırlama
2 SBS ve ders kitaplarındaki soruların Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
3 Proje tabanlı fen öğretimine örnek etkinliklerin uygulanması (Paraşüt, pervane ve uçak yapımı)
4 Proje tabanlı fen öğretimine örnek etkinliklerin uygulanması (Sismograf, barometre ve termometre yapımı)
5 Araştırma tabanlı fen öğretimine örnek etkinliklerin uygulanması (Ay takvimi, Her yer sallanıyor etkinlikleri)
6 Probleme dayalı fen öğretimine örnek etkinliklerin uygulanması (Örnek olay incelemeleri)
7 Arasınav
8 Arasınav
9 Fen öğretiminde kullanılabilecek web sayfalarının ve görsellerin değerlendirilmesi (Internet kullanımı)
10 Ders kitaplarındaki çoklu gösterimlerin ve modellerin analizi (Ders kitaplarının getirilmesi)
11 Çoklu zeka yaklaşımına uygun ders planlarının incelenmesi
12 Drama ve rol yapma tekniklerine örnek etkinliklerin uygulanması (Gezegenler tiyatrosu)
13 Proje değerlendirme, akran ve özderğerlendirme
14 Portfolyo, değerlendirme ölçeklerinin geliştirilmesi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024