Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş, Bahar dönemi ders planının, hedeflerin açıklanması. Birinci dönemde yapılan konuların gözden geçirilmesi. |
2 | Alan kavramı, türleri ve Fransızca öğretiminde sözlüksel düzlemin yapılaştırılmasında alan kavramının yeri |
3 | Anlambilimsel bağıntılar ve Fransızca öğretiminde kullanılması: eşanlamlılık; türleri, örnekler. |
4 | Anlambilimsel bağıntılar ve Fransızca öğretiminde kullanılması: karşıtanlamlılık; türleri, örnekler |
5 | Anlambilimsel bağıntılar ve Fransızca öğretiminde kullanılması: alt/üstadlılık; türleri, örnekler. |
6 | Anlambilimsel bağıntılar ve Fransızca öğretiminde kullanılması: eşseslik, eşyazımlılık; türleri, örnekler. |
7 | Sözlükbilimsel biçimbilim: tanımı genel sunuş Fransızca öğretimi ve öğretmenlerin formasyonu içinde yeri ve önemi. |
8 | Sözlükbilimsel biçimbilim: sözcüklerin biçimsel yapıları: türev sözcük, bileşik sözcük; kalıplaşmış deyiş ve anlatımlar; deyimler. |
9 | Sözlükbilimsel biçimbilim: türev sözcükler; türev sözcüklerin türleri (önekler, sonekler, içekler), Fransızca öğretimindeki yeri; alıştırmalar. |
10 | Sözlükbilimsel biçimbilim: bileşik sözcükler; bileşik sözcüklerin türleri (önekler, sonekler, içekler), Fransızca öğretimindeki yeri; alıştırmalar. |
11 | Sözcüklerin öğretimi/öğrenimi konularındaki dil öğretimine uygulanabilen başka dilbilim modelleri: değerbilim. |
12 | Metin boyutunda sözlükbilimsel çalışma ve eğitime uygulanma çalışmaları I. |
13 | Metin boyutunda sözlükbilimsel çalışma ve eğitime uygulanma çalışmaları II. |
14 | Sözcüksel yetinin edinilmesi/edindirilmesi bağlamında hedeflenen dil düzeylerinin önemine ilişkin çalışmalar, genel değerlendirme. |