| 1 |
Anadolu'da Tiyatronun Kökenleri |
| 2 |
Anadolu Köy Seyirlik Oyunlarının ritüelistik kaynakları ve performatif özellikleri |
| 3 |
Osmanlı Toplumsal Düzeni ve Geleneksel Halk Tiyatrosu |
| 4 |
Karagöz (Oyunlar: Salıncak, Ters Evlenme, Karagöz’ün Esrar İçip Deli Olması) |
| 5 |
Ortaoyunu, Hikaye Anlatıcılığı ve Meddah |
| 6 |
Halk Tiyatrosunun Biçimsel Özellikleri: performans, sahneleme ve seyirci |
| 7 |
Modernizm, Modernite, Modernizasyon ve Batılılaşma Nedir? Modernizmin aktörleri nelerdir? Osmanlı-Türk Modernleşmesinin temel dinamikleri nelerdir? |
| 8 |
Tanzimat Dönemi, Yeni Osmanlılar ve Tiyatro: Şinasi, Şair Evlenmesi; Ebuzziya Tevfik, Ecel-i Kaza. |
| 9 |
Osmanlı Tiyatrosu ve Hagop Vartovyan (Oyunlar Çerkez Özdenleri Ahmet Mithat; Besa yahud Ahde Vefa Şemsettin Sami) |
| 10 |
Tanzimat Tiyatrosunun Öncü Figürü Namık Kemal: Oyunlar: Vatan Yahut Silistre, Gülnihal; Celaleddin Harzemşah önsözü “Tiyatrodan Bahseden Arkadaşlara” ve “Tiyatro” başlıklı makaleleri |
| 11 |
Tanzimat Dönemi Komedyaları: Şark Dişçisi, Hagop Baronyan; Açık Baş, Ahmet Mithat Efendi;Kokona Yatıyor ve Ayyar Hamza, Âli Bey |
| 12 |
Tanzimat Dönemi Tiyatro Toplulukları, Seyirci ve Tiyatro Binaları:(Oyunlar Çerkez Özdenleri Ahmet Mithat; Besa yahud Ahde Vefa Şemsettin Sami) |
| 13 |
II. Meşrutiyet Dönemi ve Tiyatro: (Oyunlar:Jön Türk, Tahsin Nahid-Ruhsan Nevvare, Hisse-i Şayia, İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci Baykuş Halit Fahri Ozansoy ) |
| 14 |
Tiyatro'da yeni bir dönem: Darülbedayi-i Osmani |