Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Anadolu'da Tiyatronun Kökenleri |
2 | Anadolu Köy Seyirlik Oyunlarının ritüelistik kaynakları ve performatif özellikleri |
3 | Osmanlı Toplumsal Düzeni ve Geleneksel Halk Tiyatrosu |
4 | Karagöz (Oyunlar: Salıncak, Ters Evlenme, Karagöz’ün Esrar İçip Deli Olması) |
5 | Ortaoyunu, Hikaye Anlatıcılığı ve Meddah |
6 | Halk Tiyatrosunun Biçimsel Özellikleri: performans, sahneleme ve seyirci |
7 | Modernizm, Modernite, Modernizasyon ve Batılılaşma Nedir? Modernizmin aktörleri nelerdir? Osmanlı-Türk Modernleşmesinin temel dinamikleri nelerdir? |
8 | Tanzimat Dönemi, Yeni Osmanlılar ve Tiyatro: Şinasi, Şair Evlenmesi; Ebuzziya Tevfik, Ecel-i Kaza. |
9 | Osmanlı Tiyatrosu ve Hagop Vartovyan (Oyunlar Çerkez Özdenleri Ahmet Mithat; Besa yahud Ahde Vefa Şemsettin Sami) |
10 | Tanzimat Tiyatrosunun Öncü Figürü Namık Kemal: Oyunlar: Vatan Yahut Silistre, Gülnihal; Celaleddin Harzemşah önsözü “Tiyatrodan Bahseden Arkadaşlara” ve “Tiyatro” başlıklı makaleleri |
11 | Tanzimat Dönemi Komedyaları: Şark Dişçisi, Hagop Baronyan; Açık Baş, Ahmet Mithat Efendi;Kokona Yatıyor ve Ayyar Hamza, Âli Bey |
12 | Tanzimat Dönemi Tiyatro Toplulukları, Seyirci ve Tiyatro Binaları:(Oyunlar Çerkez Özdenleri Ahmet Mithat; Besa yahud Ahde Vefa Şemsettin Sami) |
13 | II. Meşrutiyet Dönemi ve Tiyatro: (Oyunlar:Jön Türk, Tahsin Nahid-Ruhsan Nevvare, Hisse-i Şayia, İbnürrefik Ahmet Nuri Sekizinci Baykuş Halit Fahri Ozansoy ) |
14 | Tiyatro'da yeni bir dönem: Darülbedayi-i Osmani |