Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tarih Öğretimine Giriş: İlk Eğitim örnekleri, İlk Tarih Yazarları, |
2 | Tarih Nedir? Historiografya Nedir? Tarih Yazımı ve Bilimsel Tarihçilik, Dünyada Tarih Bilminin Gelişimi: Modern Öncesi Dönem, Modern Dönem, Postmodern Dönemde Tarihe Yaklaşım, (Tarih Nasıl Öğretilir? s.23-28) |
3 | Dünya’da Tarih Eğitiminin Tarihsel Gelişimi, Türkiye’de Tarih eğitiminin tarihsel gelişimi(Tarih Nasıl Öğretilir? s.29-38) |
4 | Eğitimde Temel Paradigmalar: Davranışçı Öğrenme Teorileri,Bilişsel Öğrenme Teorileri, Oluşturmacı Öğrenme Teorileri ,Çoklu Zeka Teorileri(Tarih Nasıl Öğretilir? s.39-56) |
5 | Tarih Öğretiminin Amaçları, Kronoloji, Zaman ve Mekan Algısı, Tarih Öğretiminde Çok Perspektiflilik, Tarihsel Bilinç (Tarih Nasıl Öğretilir? s.67-152) |
6 | Vize- Tarih Öğretim Programı ve Ders Kitapları (Tarih Nasıl Öğretilir? s.161-178) |
7 | Vize- Özel Öğretim Yöntemleri: Kanıt Sorgulama, Görsel Kaynaklardan Yararlanma, Harita Bilgisi ve Kullanımı, Müzeler (Tarih Nasıl Öğretilir? s.190-234) |
8 | Özel Öğretim Yöntemleri: Yerel Tarih, Sözlü Tarih, Proje Uygulamaları, Tartışmalar (Tarih Nasıl Öğretilir? s.235-271) |
9 | Özel Öğretim Yöntemleri: Etkin Soru Sorma, Etkili not alma becerisi (Tarih Nasıl Öğretilir? s. 324-335) |
10 | Özel Öğretim Yöntemleri: Biyografiler, Hikaye, Roman, Film, Belgesel Kullanımı (Tarih Nasıl Öğretilir? s. 272-323; 336-366) |
11 | Özel Öğretim Yöntemleri: Savaş ve Antlaşmalar Tarih Nasıl Öğretilir? s. 376-384) |
12 | Tarih Öğretmeni Kimdir? (Tarih Nasıl Öğretilir? s. 407-424) |
13 | Ölçme ve Değerlendirme(Tarih Nasıl Öğretilir? s. 385-406) |
14 | Genel Tekrar |