Hafta | Teori Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Osmanlı Resminde Batılılaşmadan Çağdaş Türk Resmine Giriş: Tanımlar, konunun çerçevesini, içeriğini oluşturan öğeler, Türk Resim Sanatı Tarihini belli başlı dönemler bağlamında sınıflamak, önemli sanatsal dönüşümlerin tarihini belirlemek |
2 | Sanayi-i Nefise Mektebinin Kuruluşu, İlk Öğrencileri, Çıplak Model Sorunu |
3 | Sanayi-i Nefise Mektebinden mezun olan gençlerin Paristeki resim eğitimi süreçleri. İstanbudaki eğitimle Paristeki eğitimin bir karşılaştırması. |
4 | Genç kızların resim eğitimi alması için kurulan yeni bir sanat okulu: İnas Sanayi-i Nefise Mektebi ve ilk kadın ressam olarak kabul edilen Mihri (Müşfik) Hanım. (Ayrıca bu bağlamda diğer kadın ressamlar hakkında) |
5 | Osmanlı Ressamlar Cemiyetinin düzenlediği ve ilki 1916da açılan Galatasaray Sergileri |
6 | Türk Resminde Nü temasının gelişimi ve sanat ortamındaki konumu; |
7 | Kurtuluş Savaşından Cumhuriyetin kuruluşana doğruTürk resminde yaşanan gelişmeler ve içinde bulundukları dönemi tuvallere yansıtan sanatçıların oluşturduğu ?Günceli Yansıtan Konular? bağlamında dönemin sanatsal üretimine bir bakış |
9 | 1933te d Grubunun kuruluşu, manifestosu (bildirisi), kurucuları: Zeki Faik İzer, Nurullah Berk, Elif Naci, Cemal Tollu, Abidin Dino, Zühtü Müridoğlu ve daha sonraki katılımcıları: Turgut Zaim, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Eren Eyüboğlu, Eşref Üren, Halil Dikmen, Sabri Berkel, Salih Urallı, Hakkı Anlı, Fahrünissa Zeid Ahmet Zeki Kocamemi ve diğerleri? |
12 | Devlet eliyle yürütülen sanatsal etkinliklerin yerini yavaş yavaş özel girişimlere bırakmaya başlaması; birbiri ardınca açılmaya başlayan bazı özel galeriler ve bu sürecin en önemli temsilcisi Maya Sanat Galerisi üzerinden Türk resminde özel galericiliğe bir bakış |
13 | Türk resminde 1960 sonrasından günümüze sanat ortamına genel bir bakış. Bireysel biçem arayışlarının yaygınlaşması ve bu süreçte yer alan eski ve yeni kuşağın temsilcileri olan sanatçıların paylaştıkları sanat ortamındaki karşılıklı ilişkileri; devlet desteği yanında, mesen/sponsor kavramlarındaki yeni gelişmeler eşliğinde özel sektörün yöneldiği sanat ortamının değişen koşulları, yeni dönüşümler ve sanat yayıncılığındaki gelişmeler? |