| 1 |
Kalıcı Öğrenme ile Ezberleme Arasındaki Fark, Yaratıcı Problem Çözmede Beyindeki Kalıpların Olumsuz Etkileri, Problem Çözmede Örnekler Üzerinde Değerlendirme Çalışmaları |
| 2 |
Beyin yapısının hafıza gücü ve öğrenme açısından önemli bölümleri, hafıza ve duygu merkezlerinin beyin üzerindeki yerleri ve çalışma prensipleri, beyni etkin kullanma prensipleri, öğrenmede zihinsel ilişkiler kurma, zihinsel potansiyel gücümüz |
| 3 |
Hafızanın temel kuralları, hafıza ilişkileri ile ilgili altın kurallar, öğrenmede başlangıç-bitiş etkisi, çalışma sürecinde ara vermenin önemi, öğrenme sonrası bilgilerin hatırlanması, sistematik tekrarın öğrenme gücüne etkisi |
| 4 |
Liste halindeki bilgilerin hafızaya alınma teknikleri (bağlama yöntemi, hikaye yöntemi ve yerel ilişki yöntemi) |
| 5 |
Bilgilerin karışık sırada hafızada tutulması, fonatik hafıza alfabesi, hafıza çivileri, ikili(binary) sayı sistemi |
| 6 |
Anahtar kelime kavramı, öğrenilen bilgilerin beyindeki tasnifine yönelik yapılan bilimsel çalışmalar, mnemonics tekniği, yabancı dildeki kelimelerin ve ifadelerin hafızaya alınması ve hatırlanması |
| 7 |
Ara sınav |
| 8 |
Ara sınav |
| 9 |
Bilgilerin hatırlanmasında not tutmanın önemi, zihin haritalarının tanımı, zihin haritalarının oluşturulması, zihin haritalarında temel uygulamalar |
| 10 |
Yaratıcı fikir üretmedeki önemli etkenler, yaratıcı düşünme aşamaları, yaratıcı düşünmede pareto prensibi, günlük yaşantıda yaratıcı fikirler üretmek, yaratıcı fikir üretme teknikleri |
| 11 |
Yaratıcı problem çözmede beyindeki kalıpların olumsuz etkileri, yaratıcı problem çözme ve farklı bakış açıları |
| 12 |
Başarıyı (Konsantrasyonu) etkileyen faktörler ve bu faktörlere bağlı yapılan bilimsel çalışmalar, öğretilebilme katsayısının hafıza gücü üzerindeki etkisi |
| 13 |
İsimler yüzler hafıza teknikleri |
| 14 |
Beyin egzersiz programlarının tanıtımı, Hafıza teknikleri kullanılarak beyin egzersiz çalışma örnekleri |