Ders Adı | BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | Kod | HAIT3440 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. NİLÜFER FATMA GÖKSU |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu dersin amacı bütünleşik pazarlama iletişimi yönetiminin pazarlama karması elemanları ve tutundurma karması araçları kapsamında (halkla ilişkiler, reklamcılık, kişisel satış, satış tutundurma, doğrudan satış, sponsorluk ve müşteri ilişkileri yönetimi) ele alınarak planlanması, uygulanması ve ölçümlenmesidir. Ayrıca, markaların bütünleşik pazarlama iletişimi stratejileri ile hedef müşteri grupları arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz etmektir.
Bütünleşik pazarlama iletişimi teorileri, kavramları ve uygulamalarına odaklanan bu ders, kurum ve markalar için tutundurma çabalarını içeren reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler, tanıtım, kişisel satış, doğrudan pazarlama, sponsorluk iletişimi, müşteri ilişkileri yönetimi, ilişki pazarlaması, veri tabanlı pazarlama ve interaktif pazarlama unsurlarını kapsar.
Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamlı anlatısal öğretim yöntemi
Ahmet Bülend Göksel, Füsun Kocabaş, Müge Elden, (1997), Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul İzzet Bozkurt, (2006), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat Kitapları, İstanbul Nilay Başok Yurdakul, (2006), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul Yavuz Odabaşı, Mine Oyman, (2006), Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Kitapları, İstanbul Metehan Tolon , Asude Yasemin Zengin, (2016) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yönetimi, Detay Yayıncılık Nihal Paşalı Taşoğlu, (2018) PAZARLAMA İLETİŞİMİ Bütünleşik Bir Yaklaşım, Detay Yayıncılık Gülşah Aydın, (2020) 21. Yüzyılda Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Kriter Yayınları.