Pazarlama araştırmalarının önemi, pazarlama problemlerine ilişkin bilginin toplanması, analizinde kullanılacak araştırma yöntemlerinin ve metodolojinin kavranmasıdır.
-Pazarlama araştırmalarının önemi, problemin tanımlanması ve hipotez belirleme, araştırma modelleri, pazarlama araştırmasının türleri hakkında bilgi sahibi olunması, -Veri toplama, anket sorularının kodlanması, -Anket yöntemiyle elde edilen verilerin değerlendirilmesi, Ki-kare bağımsızlık testi, -Araştırma raporunun hazırlanması.
Aktif ders anlatımı, öğrencilere verilen seminer çalışması.
Burns, Alvin C. & Bush, Ronald F. (2015) Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık. Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın. Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Burhan Baloğlu, (1997), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yayınları, İstanbul.