PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI

İzlence Formu

Ders Adı PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Kod EKOB4011
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Pazarlama araştırmalarının önemi, pazarlama problemlerine ilişkin bilginin toplanması, analizinde kullanılacak araştırma yöntemlerinin ve metodolojinin kavranmasıdır.

İçerik

-Pazarlama araştırmalarının önemi, problemin tanımlanması ve hipotez belirleme, araştırma modelleri, pazarlama araştırmasının türleri hakkında bilgi sahibi olunması, -Veri toplama, anket sorularının kodlanması, -Anket yöntemiyle elde edilen verilerin değerlendirilmesi, Ki-kare bağımsızlık testi, -Araştırma raporunun hazırlanması.

Öğretim Yöntemleri

Aktif ders anlatımı, öğrencilere verilen seminer çalışması.

Kaynaklar

Burns, Alvin C. & Bush, Ronald F. (2015) Pazarlama Araştırması, Nobel Akademik Yayıncılık. Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın. Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Burhan Baloğlu, (1997), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi, Der Yayınları, İstanbul.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024