SOSYAL MEDYADA İÇERİK YÖNETİMİ

İzlence Formu

Ders Adı SOSYAL MEDYADA İÇERİK YÖNETİMİ Kod MİUE1025
Kredi 4 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZGÜ YOLCU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat etmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmak.

İçerik

Sosyal Medyada İçerik Yönetimi dersinin içeriğinde şunlar yer alacaktır: Sosyal Medyada İçerik Pazarlama Stratejisinin Oluşturulması, Fotoğraf ve Özçekim, Twitter’da Fotoğraf Kullanımı, Instagram’da Fotoğraf Kullanımı, Çekim Teknikleri (Çekim Ölçekleri, Kamera Devinimi ve Açılarıyla Yaratılan Anlam, Aydınlatma ve Renklerin Anlamı, Ses, Ses Efektleri ve Müzik, Uzam ve Sürem, Kurgulama), Youtube’da Video Kullanımı, İnfografikler, Haber ve Twitter’da Haber Paylaşımı, Reklam Filmlerinde Düşünsel Yaratım Süreci, Viral Pazarlama ve Sosyal Medyada Reklam Paylaşımı

Öğretim Yöntemleri

Öğrenciler dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ve sisteme önceden yüklenmiş olan ders kitabını incelemiş olarak derse katılır. Canlı ders, uzaktan eğitim yöntemiyle slayt eşliğinde gerçekleştirilir. Konular dersin öğretim üyesi tarafından güncel örnekler verilerek anlatılır. Öğrencilerin, derste öğretim üyesi tarafından verilen temel bilgiler ve güncel örneklere dayanarak konu hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları ve ders ortamında paylaşmaları beklenir. Öğretim üyesi veya öğrenciler tarafından sorulan sorular aracılığıyla öğrencilerin kendi yorumlarını yapmaları ve kendi bakış açılarını ortaya koymaları için uygun ortam yaratılmaya çalışılır.

Kaynaklar

Alaeddin Asna, Public Relations: Temel Bilgiler, Der Yayınları, 1993. Daniel Arijon, Film Dilinin Grameri 1, (Çev.Yaçın Demir, Nazlı Bayram), Kavram Yayınları, İstanbul, 1995. Denis McQuaıl, Sven Wındahl, İletişim Modelleri, (Çev. Mehmet Kücükkurt), İmaj Yayınları, Ankara, 1993. Ergün Yolcu, Televizyon Reklamcılığı, İ.Ü.İletişim Fakültesi Yayınları No:13, İstanbul, 2001. John Berger, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1995, İstanbul. Levend Kılıç, Görüntü Estetiği, Kavram Yayınları, İstanbul, 1995. Orhan Gökçe, İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitabevi, Konya, 1993. Oya Tokgöz, Temel Gazetecilik, Ankara Üniversitesi Basın Yayın Yüksekokulu Yayınları, Ankara, 1987. Roland Barthes, Yazı Nedir?, (Çev.Enis Batur), Hil Yayınları, İstanbul, 1987. Seçil Büker, Filmin Dili: Kuramsal ve Eleştirisel Eğilimler, Kavram Yayınları,İstanbul, 1996. Seçil Büker, Sinemada Anlam Yaratma, İmge Kitabevi, Ankara, 1991. Ünsal Oskay, İletişimin ABC’ si, Simavi Yayınları, 2. Basım, İstanbul, 1994. Ünsal Oskay, Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, 3. Bs., A.Ü. Basın Yayın Yüksekokulu Yayını, 1985. Zeynep Atikkan ve Aslı Tunç, Blogdan Al Haberi: Haber Blogları, Demokrasi ve Gazeteciliğin Geleceği Üzerine, YKY, İstanbul, 2011.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024