YENİ MEDYA

İzlence Formu

Ders Adı YENİ MEDYA Kod MİUE1002
Kredi 4 AKTS 6
Z/S Zorunlu Teorik Saat 4
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZGÜ YOLCU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Öğrencilerin iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle medya sektöründe meydana gelen değişiklikleri anlaması ve medya sektöründe çalışmaya başladığında karşılaşabileceği sorunlara etkili çözümler üretebilmesi için gereken genel kültüre sahip olması. Öğrenciler dersi tamamladıklarında yeni medyanın ne anlama geldiğini, iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle medya sektöründe hangi değişikliklerin meydana geldiğini, medya sektörünün hangi yeni olanaklara sahip olduğunu, medya sektöründe çalışanların Yeni Medya ile birlikte hangi yeni sorumluluklara sahip olduğunu öğrenmiş olacaklardır.

İçerik

Yeni Medya Dersinin içeriğinde şunlar yer alacaktır: İnternet kullanım oranları ve internetin kullanılma amacı, Yeni Medya kavramı ve yeni medyanın özellikleri, Etkileşim, Yöndeşme (Yakınsama) ve Yeni Ekonomi, Yeni Medyanın teknolojik temelleri , Telekomünikasyon altyapısı, Sayısal Yayıncılık, IPTV ve İnternet TV, Kurumsal Web Siteleri, Bloglar , RSS ve Podcasting, Sosyal Medya ve Sosyal Medyanın Özellikleri, Sosyal Medya Çeşitleri, İnternet ve Haber Medyası, Yurttaş Gazeteciliği ve Yeni Medyada ortaya çıkan Etik Sorunlar, Bilgi Toplumu ve Sayısal Uçurum.

Öğretim Yöntemleri

Öğrenciler dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ve sisteme önceden yüklenmiş olan ders kitabını incelemiş olarak derse katılır. Canlı ders, uzaktan eğitim yöntemiyle slayt eşliğinde gerçekleştirilir. Konular dersin öğretim üyesi tarafından güncel örnekler verilerek anlatılır. Öğrencilerin, derste öğretim üyesi tarafından verilen temel bilgiler ve güncel örneklere dayanarak konu hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları ve ders ortamında paylaşmaları beklenir. Öğretim üyesi veya öğrenciler tarafından sorulan sorular aracılığıyla öğrencilerin kendi yorumlarını yapmaları ve kendi bakış açılarını ortaya koymaları için uygun ortam yaratılmaya çalışılır.

Kaynaklar

Geray, Haluk , "İletişim ve Teknoloji: Uluslararası Birikim Düzeninde Yeni Medya Politikaları", Ütopya Yayınevi, 202, Ankara. Castells, Manuel , "Ağ Toplumunun Yükselişi Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür 1. Cilt", İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. BENJAMİN, Walter (2018). “Teknik Araçlarla Yeniden-Üretim (Çoğaltma) Çağında Sanat Eseri”, Fotoğrafın Kısa Tarihi içinde, İstanbul: Agora Kitaplığı. BERGER, John (1995). Görme Biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları. BİNARK, Mutlu ve BAYRAKTUTAN, Günseli (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. İstanbul: Kalkedon Yayınları. CASTELLS, Manuel (2016). İletişimin Gücü. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. FUCHS, Christian (2020). Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş. İstanbul: Nota Bene Yayınları. GERAY, Haluk ve AYDOĞAN, Aylin (2009). “Yeni İletişim Teknolojileri ve Etik”, Televizyon Haberciliğinde Etik içinde. (Ed: Bülent Çaplı ve Hakan Tuncel). Ankara: Fersa Matbaacılık, 306-321. GÜNGÖR, Nazife (2018). İletişim Kuramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. JENKİNS, Henry (2018). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. İstanbul: İletişim Yayınları. MANOVICH, Lev (1995). What is Digital Cinema, 7-9, http://manovich.net/content/04-projects/009-what-is-digital-cinema/07_article_1995.pdf. (Erişim Tarihi: 15.10.2021) ROGERS, Everett M (1986). Communication Technology: The New Media in Society. New York: USA: Free Press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024