CHALLENGES AND OPPORTUNITIES FOR THE FUTURE OF EUROPE

İzlence Formu

Ders Adı CHALLENGES AND OPPORTUNITIES FOR THE FUTURE OF EUROPE Kod KAYO3386
Kredi 3 AKTS 5
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili İngilizce Dersi Veren Prof. Dr. ÖZGÜN ERLER BAYIR
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı, öğrencilere Avrupa Birliği'nin Avrupa'nın geleceğine ilişkin zorluklara ve fırsatlara yönelik strateji ve politikalarının araçlarını ve perspektiflerini güçlü bir şekilde kavramalarını sağlamak ve öğrencilerin AB'nin siyasi, ekonomik ve güvenlik ilişkileri bakımından geleceğe yönelik vizyonunu anlayabilme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders, Avrupa Birliği'nin girişimi olan ve Birliğin vatandaşlarının barışçıl ve daha yaşanılabilir bir geleceğe sahip olması için bir gündem belirleyen 'Avrupa'nın Geleceği Konferansı'ndan yola çıkılarak hazırlanmıştır.

İçerik

Bu ders, Avrupa Komisyonu Erasmus+ Programı tarafından desteklenen bir Jean Monnet Modülüdür. Ders iki bölüm olarak tasarlanmıştır; birinci ve ikinci bölümler. Dersin ilk bölümü, Konferans sırasında tartışılan tüm başlıklarını (daha güçlü bir ekonomi, sosyal adalet ve istihdam; eğitim, kültür, gençlik ve spor; dijital dönüşüm; Avrupa demokrasisi; değerler ve haklar, hukukun üstünlüğü, güvenlik; iklim değişikliği ve çevre; sağlık; dünyada AB, ve göç) konularını kapsayacaktır. İkinci bölüm ise, birincil bölümün pedagojik faydasını en üst düzeye çıkarmak üzere planlanmıştır. Daha spesifik olarak bu eğitimler sırasında, öğrencilerin Avrupa'nın geleceğine ilişkin içeriği anlama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri için gerekli araçların kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Ders anlatımı, sınıf tartışması, sözlü sunumlar; yazılı kompozisyonlar; gruplar halinde çalışma; okumalara dayalı tartışmalar; AB'nin Avrupa'nın geleceği ile ilgili belirli fırsatları ve zorlukları üzerine beyin fırtınası; AB politika belgesi analizleri; AB bütçesi ile ilgili güvenlik ve transatlantik ortaklık, askeri yatırımlar ve son ekonomik eğilimler ve koşullar ve bunların artıları ve eksileri ile ilgili verilerin çevrimiçi araştırılması; AB güvenlik ve dış politika ile ilgili kurum ve STK'ların taranması ve kurumun yapısı, amaçları, işlevi ve faaliyetleri ile ilgili sunumlar; temel bilgi kaynaklarının ilgili bölümlerinin kontrol edilmesi (düşünce kuruluşları, ulusal ve uluslararası makaleler, dergiler vb. ) öğretim için kullanılan yöntemler olacaktır.

Kaynaklar

• Alcaro, R., Peterson, J., & Greco, E. (Ed.) (2016). The West and the Global Power Shift: Transatlantic Relations and Global Governance. Springer. • Antoniolli, L. (2018). Highs and Lows of European Integration: Sixty Years after the Treaty of Rome. New York; Berlin Heidelberg: Springer. • Bakardjieva Engelbrekt, A., Leijon, K., Michalski, A., Oxelheim, L. (Eds.) (2021). The European Union and the Technology Shift. Palgrave Macmillan Cham. • Bakardjieva Engelbrekt, A. Leijon, K., Michalski, A., Oxelheim, L. (2020). The European Union and the Return of the Nation State. Palgrave Macmillan. • Berend, I. T. (2016). The History of European Integration: A New Perspective. • Blokker, P. (2021). The Constitutional Deficit, Constituent Activism, and the (Conference on the) Future of Europe. • P. Blokker (Ed.), Imagining Europe. Palgrave Macmillan Cham. • Brandsma, G. J., Blom-Hansen, J. (2016). Controlling Delegated Powers in the PostLisbon European Union”. Journal of European Public Policy, 23(4), 531–549. • Cameron, F. (2004). The Future of Europe: Integration and Enlargement. Routledge. • Carrapico, H., Niethuss, A., Berthelemy, C. (2019). Brexit and Internal Security: Political and Legal Concerns on the Future UK-EU Relationship. NY; Berlin Heidelberg: Springer. • Cini, M., Borragan, N. (2019). European Union Politics. USA: Oxford University. • De Jonquières, G. (2017). The world turned upside down: the decline of the rules-based international system and the rise of authoritarian nationalism. International Politics, 54, 552-560. • De Zwaan, J., et al., (Eds.) (2016). Governance and Security Issues of the European Union: Challenges Ahead. Springer. • Fabbrini, F. (2020a). Brexit and the Future of the European Union: The Case for Constitutional Reforms. Oxford University. • Fabbrini, F. (2019). The Conference on the Future of Europe A New Model to Reform the EU?. Brexit Institute Working Paper Series. • Fabbrini, F. (2021). The Conference on the Future of Europe: Process and prospects. European Law Journal, 26(5–6), 401–414. • Fabbrini, F. (2020b). The EU beyond Brexit: The Conference on the Future of Europe. Brexit and the Future of the European Union: The Case for Constitutional Reforms, Oxford. • Fiott, D. Theodosopoulos, D. (2020). Yearbook of European Security, EU Institute for Security Studies for the European Integration Process, Springer. • Global Academy. (2022). Survey on Public Perceptions on Europe and the European Union in Turkey. • Kaeding, M., Pollak, J., Schmidt, P. (2022). European solidarity in action and the future of Europe : views from the capitals. Cham: Springer International. • Kille, K. J., Krain, M., & Lantis, J. S. (2010). The State of the Active Teaching and Learning Literature. The International Studies Encyclopedia, 10, 6574-6592. • Kitanova, M. (2020). Youth Political Participation in the EU: Evidence from a Crossnational Analysis. Journal of Youth Studies, 23(7), 819–836. • Lamy, S. L. (2007). Challenging hegemonic paradigms and practices: Critical thinking and active learning strategies for international relations. PS: Political Science & Politics, 40(1), 112-116. • Morag, N. (2020). Border Management in Europe: Is the Paradigm Evolving?. Homeland Security Affairs, 1–26. • Niemann, A., Zaun, N. (2018). EU Refugee Policies and Politics in Times of Crisis: Theoretical and Empirical Perspectives. Journal of Common Market Studies, 3–22. • Olsen, J. (2021) The European Union Politics and Policies. Routledge. • Ondarza, N., Ålander, M., (2022). After the Conference on the Future of Europe: Time to Make Reforms Happen. SWP. • Paladini, S., Castellucci, I. (2019). European Security in a Post-Brexit World. Brexit Studies Series. Bingley, UK: Emerald. • Parrish, C. W., Guffey, S. K., & Williams, D. S. (2021). The impact of team-based learning on students’ perceptions of classroom community. Active Learning in Higher Education. • Pratt, S. F., Schmidt, S., Avant, D., Cochran, M., Jackson, P. T., Farrell, H., ... & Hellmann, G. (2021). Pragmatism in IR: The Prospects for Substantive Theorizing. International Studies Review, 23(4), 1933-1958. • Prince, M. (2004). Does active learning work? A review of the research. Journal of engineering education, 93(3), 223-231. • Radjenovic, A. (2019). BRIEFING EU Policies - Delivering for Citizens: Protection of EU External Borders. The European Parliament. EPRS | European Parliamentary Research Service, 1–11. • Steuer, M. (2022). To End Sleepwalking: The Constitutional Potential Of The Conference On The Future Of Europe. International Conference Prague, 27–28. • Swanson, E., McCulley, L. V., Osman, D. J., Scammacca Lewis, N., & Solis, M. (2019). The effect of team-based learning on content knowledge: A meta-analysis. Active learning in higher education, 20(1), 39-50. • Troitiño, D. (Eds.) (2020). The EU in the 21st Century: Challenges and Opportunities for the European Integration Process. Springer. • Zwolski, K. (2018). European security in integration theory. Basingstoke: Palgrave Macmillan. • Wallace, H., Wallace, W., Pollack, M. A. (2005). Policy Making in The European Union. Oxford University. • Wilson, T., & Starbird, K. (2020). Cross-platform disinformation campaigns: lessons learned and next steps. Harvard Kennedy School Misinformation Review, 1(1). • Official Documents/Reports: • European Commission. (2022). Annex - Conference on the Future of Europe Putting Vision into Concrete Action. https://commission.europa.eu/system/files/2022-06/annex_0.pdf. • European Commission. (2022). Conference on the Future of Europe Putting Vision into Concrete Action. https://commission.europa.eu/system/files/2022-06/communication_1.pdf. • European Commission. (2020). Shaping the Digital Transformation in Europe. https://www.ospi.es/export/sites/ospi/documents/documentos/Sstudy_Shaping_the_digital_transformation_in_Eur ope_Final_report_202009.pdf • European Commission. (2020). Shaping the Conference on the Future of Europe. https://commission.europa.eu/system/files/2020-01/communication-conference-future-of-europe-january- 2020_en.pdf. • European Commission. (2019). European Agenda on Security”. Migration and Home Affairs. https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/european-agenda-security_en. • European Commission. (2019). Twentieth Progress Report towards an Effective and Genuine Security Union. https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/what-we-do/policies/european-agendasecurity/20191030_com-2019-552-security-union-update-20_en.pdf • European Commission. (2019). European Agenda on Security”. Migration and Home Affairs. https://ec.europa.eu/home-affairs/what-we-do/policies/european-agenda-security_en. • European Commission. (2017) “White paper on the future of Europe”. https://commission.europa.eu/system/files/2017-03/white_paper_on_the_future_of_europe_en.pdf • European Commission. (2015). The European Agenda on Security. https://ec.europa.eu/homeaffairs/sites/homeaffairs/files/e-library/documents/basic-documents/docs/eu_agenda_on_security_en.pdf • European Council. (2019). “EU Cooperation on Security and Defense”. https://www.consilium.europa.eu/en/policies/defence-security/. • European Council. (2019). “Timeline: EU Cooperation on Security and Defense”. https://www.consilium.europa.eu/en/policies/defence-security/defence-security-timeline/. • European Union. (2022). “Conference on the Future of Europe” Report on the Final Outcome, https://www.europarl.europa.eu/resources/library/media/20220509RES29121/20220509RES29121.pdf • Official Journal of the European Union. (2021). Joint Declaration of the European Parliament, the Council and the European Commission on the Conference on the Future of Europe. https://eur-lex.europa.eu/legalcontent/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021C0318(01)&from=EN

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024