Ders Adı | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ | Kod | CGUE2543 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. YUSUF KOÇ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Bu ders ile çocuk gelişimcilerin erken çocukluk eğitiminde bilim ve doğanın önemini kavramalarını ve , bilim ve doğa ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntemleri tanıtmak; kavram haritaları oluşturma becerisi kazandırmak; bilim etkinlikleri planlayabilecekleri sınıf dışı ortamları tanıtmak ve sürdürülebilir gelişme için eğitimin önemini kavramalarını, matematiksel düşünceyi, okulöncesi çocuklar için geliştirilecek matematik programlarının içeriğini, ilkelerini, uygulama süreçlerini ve yöntemlerini, matematiksel düşünceyi geliştirmeye yönelik materyalleri kavrayabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Bilim nedir ve çocuklar bilimi nasıl öğrenirler?, Bilimsel süreç becerileri, okul öncesi eğitimde bilim programları ve bilim öğretim yöntemleri, bilim ve doğa köşesi ile bilim eğitimi materyalleri, bilim eğitiminde eğitimcilerin, ailenin ve toplumun rolü, bilim eğitiminde değerlendirme, bilim etkinliği planlama, materyal hazırlama ve tartışma, doğa eğitimi, doğada yapılan bilim etkinlikleri, sürdürülebilir gelişme için eğitimi ve alan gezileri. Matematiğin tanımı, içeriği. günlük yaşamdaki matematik, matematiğin ilke ve standartları, çocuklarda düşünce gelişimi ve matematiksel düşüncenin gelişimi, sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü), sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm, veri toplama, problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme), matematik dili, dünyada erken çocukluk döneminde çocuklar için kullanılan matematik programları, matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme.
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Uygulama- Araştırma, Beyin fırtınası
e-Ders Kitabı, e-Ders Sunumu