FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ

İzlence Formu

Ders Adı FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Kod PSKL2006
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi SİMGE ŞİŞMAN BAL
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; fizyolojik psikolojinin temel kavram ve kuramları ile araştırma yöntemleri, sinir sistemi ile sinir sistemi hücrelerinin temel yapısal ve işlevsel özellikleri, sinir sistemi ve insan beyninin temel biyolojik ve fizyolojik gelişim, olgunlaşma ve yaşlanma süreci, bilişsel ve davranışsal süreçlerin nöral temelleri hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. Fizyolojik kavram ve fonksiyonların nöral temelleri beyin-davranış ilişkisi çerçevesinde incelenecek, sinir sistemi elemanlarında ortaya çıkabilecek önemli gelişimsel, yapısal ve işlevsel bozukluklarda görülebilecek semptom ya da hastalıklara da kısaca değinilecektir.

İçerik

Bu ders kapsamında, fizyolojik psikolojinin temel kavram ve kuramları anlatılacak, davranışlarımızın ve bilişsel fonksiyonlarımızın fizyolojik yönleri ele alınacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Dersin sözlü sunumu, soru-cevap ve tartışma Ders konuları ile ilgili eğitici videolar

Kaynaklar

Önerilen bazı kaynaklar: -- Barnes, J. (2014). Temel Biyolojik Psikoloji, Çev. Ed. Ahmet Altındağ, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. -- Carlson, N.R. (2013). Fizyolojik Psikoloji: Davranışın Nörolojik Temelleri (8. Basımdan çeviri), Çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. -- Carter, R. (2013). Beyin: Beynin Yapısı, Görevi ve Bozuklukları Üzerine Resimli Bir Rehber, Çev. Güneş Kayacı Sevinç, Alfa Yayıncılık, İstanbul. -- Eckoldt, M. (2018). Beynin ve Zihnin Kısa Tarihi, Çev. Mehmet Ali Erbak, Say Yayıncılık. -- Gazzaniga, Michael S. Ivry, Richard, B. & Mangun, George R. (2014). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind, 4th Edition, W.W. Norton, New York. -- Karakaş, S. (Ed.) (2008). Kognitif Nörobilimler, 1. Basım, MN Medikal ve Nobel Tıp Kitap Sarayı, Ankara. -- Korkmaz, B. (200). Pediatrik Davranış Nörolojisi, İ.Ü. Tıp Fakültesi Yayınları, İstanbul. -- Korkmaz, B. (2005). Dil ve Beyin: Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozuklukları, Yüce Yayınları, İstanbul. -- McLaughlin, D., Stamford, J., & White, D. (2014). İnsan Fizyolojisi, Çev. Ed. Abdurrahman Aktümsek, 2. Baskı, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul. -- Mesulam, M. M. (2004). Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri (Principles of Behavioral and Cognitive Neurology), Çev. Ed. İ. Hakan Gürvit, 2. Basım, Yelkovan Yayıncılık, İstanbul. -- Öktem, Ö. (2013). Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş, 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri. -- Tanrıdağ, O. (2013). Temel Beyin Bilgisine ve Nöro-Davranışsal Sendromlara Giriş, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. -- Tanrıdağ, O. (2015). Davranış Nörolojisi: Beyin-Davranış İlişkilerinin Organizasyon Prensipleri, Sendromları ve Hastalıkları, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. -- Tanrıdağ, O. (2015). Sosyal Nörobilim: Beyin Araştırmalarından Davranış Bilimlerine ve Sosyal Bilimlere Yeni Yaklaşımlar, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. -- Tanrıdağ, O. (2017). Beyin Kültürü Tarihi, Boyut Yayıncılık, İstanbul. -- Tanrıdağ, O. (2018). Temel Beyin Bilgisi: İnsan Beyninin Yapısı, İşlevleri ve İşlev Bozuklukları, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. -- Ziylan, Y. Z. (2019). Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024