BİLİŞSEL PSİKOLOJİ

İzlence Formu

Ders Adı BİLİŞSEL PSİKOLOJİ Kod PSKL1054
Kredi 2 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 2
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEVTAP CİNAN
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bilişsel Psikolojiye Giriş dersinin devamı niteliğinde olan bu ders kapsamında bellek dil, problem çözme gibi temel bilişsel psikoloji konuların, kuramların, bilişsel psikoloji ve bu alanın katkı sunduğu bilişsel nörobilim, bilişsel nöropsikoloji gibi çoklu-disipliner alanlarda yürütülmüş, bilişin anlaşılmasına katkı sağlayan araştırma sonuçlarının ele alınması hedeflenmiştir.

İçerik

Bilişin anlaşılmasına katkı sağlayan araştırmalar, bellek, dil, problem çözme gibi temel konular ve ilgili araştırmalar dersin içeriğini oluşturur.

Öğretim Yöntemleri

Sözlü Anlatım

Kaynaklar

Ders notları J.R. Anderson (1995). Cognitive Psychology and Its Implications. NY: W.H. Freeman and Company A. Baddeley (2000). The episodic buffer: a new component of working memory. Trends in Cognitive Sciences, 4, 417-423. A. Baddeley (1998). Human Memory: Theory and Practice. Boston: Ally and Bacon A. Baddeley (1995). Working Memory. Oxford: Clarendon Pres A. Baddeley, M.W: Eysenck, & M.C. Anderson (2009). Memory. Hove, UK: Psychology Pres. S. Cinan, (2004). Sözel Mekansal Bellek: Sözel mekansal bilgilerin kodlanması ve nesnelerin yerlerini hatırlama. Türk Psikoloji Dergisi, 19(53), 105-114. R.S. Feldman (1997).Essentials of Understanding Psychology. New York: The McGraw-Hill Goldstein, E.B. (2013). Bilişsel Psikoloji. (Çev. Okhan Gündüz). İstanbul: Kaknüs Yayınları E. F. Loftus (1996). Eyewitness Testimony. Cambridge, MA: Harvard University Press R.H. Logie (1995). Visuo-spatial working memory. Hillsdale: Lawrance Erlbaum Associates A. Miyake & P. Shah. (1999). Models of working memory: mechanisms of active maintenance and executive control. Cambridge University press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024