GAP VE GELECEĞİ

İzlence Formu

Ders Adı GAP VE GELECEĞİ Kod CGRY9174
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. SEDAT AVCI
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Coğrafyacılar için bütünün algılanması, sık sık çeşitli unsurların sentezlerine yönelik çalışmalar yaptıkları için son derece önemlidir. Bu derste Güneydoğu Anadolu Projesi örneğinden hareketle planlamada hangi unsurlara hangi düzeyde yer verilmesi gerektiği, bölgesel kalkınmaya yönelik projelerde aranması gereken unsurların öğretilmesi amaçlanmaktadır.

İçerik

Türkiyenin olduğu kadar dünyanın da önemli bölgesel planlarından kabul edilen Güneydoğu Anadolu Projesi (GAP), fiziki öğelerin yanında sosyal ve ekonomik unsurlara sahip bir planlar topluluğudur. Yapılan yatırımların olumlu sonuçlar vermesi, sorunların kısa sürede belirlenip çözümlenmesi ile mümkün olabilecektir. Bir örnek teşkil etmesi açısından projenin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve yapılanlar bu derste değerlendirilmektedir.

Öğretim Yöntemleri

İşlenen konuya ilişkin ön araştırma, Konu anlatımı ve örneklerin tartışılması Konu hakkında öğrencinin bilgi ve kazanımlarını sunum yoluyla aktarması

Kaynaklar

GAP (2008). Güneydoğu Anadolu Projesi Eylem Planı (2008-2012). Ankara: Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. 04.05.2009. GAP (2008). Stratejik Plan 2008-2012. Ankara: Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı. 04.05.2009. Okuma Metinleri: BENEK, S. (2009). 'Gap Bölgesinde Modern Tarımın ve Tarıma Dayalı Sanayiinin Gelişmesinde Bir Araç Olarak Sözleşmeli Tarım Modelinin Önemi'. Harran Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 13 (1):77-87. KASAPOĞLU, A., GÖKÇE, B, KAYA, N., PARLAK, İ. ve GÜLER, Z. (2008). GAP Bölgesinde Karşılaştırmalı Sosyal ve Ekonomik Yapı Araştırması. TÜBİTAK SSB Proje no: 105K236. Ankara.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024