Bu ders, diğer iletişim araçlarını keşfederek metinsel iletişimin hegemonyasının ötesine geçmeyi ve bilginin hem üretimini hem de yayılmasını daha da demokratikleştirebilecek araçları tanıtmayı amaçlamaktadır. Hikayeleri neden yarattığımız ve onlara neden değer verdiğimiz ve yeni gelişen iletişim teknolojilerinin anlatı fikirlerini nasıl etkilediği hakkında daha derin bir anlayış geliştirilmesini sağlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrenciler tarafından hikayelerin geliştirilmesine ve üretilmesine yol açacak bir dizi dijital medya aracılığıyla hikaye üretim tekniklerini incelemektedir.
Hikaye açısından zengin projeler yaratma tekniklerine dikkat çekerek, çeşitli dijital medya formatlarında hikaye anlatımı ilkelerinin incelenmesi.
ders içi tartışma, ppt.
Hikaye Anlatıcılığının Bilimi, Will Storr- Timaş Yayınları The New Digital Storytelling: Creating Narratives with New Media, Bryan Alexander Psikanaliz ve Hikaye Anlatıcılığı, Peter Brooks- Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi İletişim Çalışmalarında Hikaye Anlatıcılığı-Kolektif, Nobel Akademik Yayıncılık Gelenekselden Dijitale Hikaye Anlatıcılığı- Yunus Emre Ökmen, Doruk Yayınları