MEDYA VE ETİK

İzlence Formu

Ders Adı MEDYA VE ETİK Kod RAST3884
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Medya ve Etik dersinde medyaya dair etik sorunların kavranması amaçlanmaktadır. Derste öğrencilere medya çalışanlarının etik sorunları nasıl tanımlayabilecekleri ve çeşitli medya kuruluşlarının etik kodları nasıl kullanacakları öğretilir. Ders içeriği, medyanın temel fonksiyonlarını, etik kavramlarını ve etik teorilerini tanımlamayı içerir. Ayrıca dijital medya ve sosyal medya gibi farklı medya alanlarındaki etik sorunlar ele alınacaktır. Öğrencilere, medya çalışanlarının karşılaştıkları etik sorunlarla nasıl başa çıkacakları ve etik değerlendirme süreçlerini nasıl yönetecekleri öğretilerek, medya etiği konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

İçerik

Medya ve Etik dersinde medyaya dair etik sorunların kavranması amaçlanmaktadır. Derste öğrencilere medya çalışanlarının etik sorunları nasıl tanımlayabilecekleri ve çeşitli medya kuruluşlarının etik kodları nasıl kullanacakları öğretilir. Ders içeriği, medyanın temel fonksiyonlarını, etik kavramlarını ve etik teorilerini tanımlamayı içerir. Ayrıca dijital medya ve sosyal medya gibi farklı medya alanlarındaki etik sorunlar ele alınacaktır. Öğrencilere, medya çalışanlarının karşılaştıkları etik sorunlarla nasıl başa çıkacakları ve etik değerlendirme süreçlerini nasıl yönetecekleri öğretilerek, medya etiği konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Sözlü ders anlatımı, kitap ve makale okumaları, sınıfta yapılan tartışmalar

Kaynaklar

Peck, L. A. ve Guy S. Reel - Media Ethics at Work: True Stories From Young Professionals, İrfan Erdoğan - Medya ve Etik: Eleştirel Bir Giriş, Bülent Çaplı - Medya ve Etik, Sinem Onar & Çiğdem Dirik - Yeni Medya ve Etik, Raphael Cohen-Almagor - İfade, Medya ve Etik İfade Özgürlüğünün Sınırları.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024