BELGESEL FİLM

İzlence Formu

Ders Adı BELGESEL FİLM Kod RAST3882
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, belgesel sinemayı, tarihsel süreçte geçirdiği değişimler çerçevesinde anlatmaktır. Zaman içerisinde belgesel alanında ortaya çıkan temel yönelimler ve yeni yaklaşımlar tanımlanmaya, incelenmeye çalışılacaktır.

İçerik

Belgesel Sinemanın ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli belgesel sinema hareketlerinin incelenmesiyle belgesel sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir.

Öğretim Yöntemleri

Dersin ilk iki saati dersin anlatılması, sonrasında ise örnek bir filmin gösterilmesi biçiminde tasarlanmıştır. Ağırlıklı olarak sayısal teknolojiden yararlanarak görsel bir anlatım ve sunum tercih edilmektedir. Anlatılan konular ders notu olarak yazılı ve CD?ler aracılığıyla görsel olarak öğrencilere verilmektedir.

Kaynaklar

- Adalı, B., Belgesel Sinema, İstanbul, Hil Yayın, 1986. - Atabey, M. (2005). Belgesel Film Yapımında Yeni Yönelimler ve Melez Formlar. Yeni DÜŞÜNCELER. 1(1), Haziran 2005, 217-218. - Austin, T. & Jong, W. de. (2008). “Rethinking Documentary”. In T. Austin & W. de Jong (Eds.), Rethinking Documentary New Perspectives, New Practices. England: Open University Press. - Birchall, D. (2008). Online Documentary. In T. Austin & W. de Jong (Ed.), Rethinking Documentary New Perspectives, New Practices (278-283). England: Open University Press. - Cereci, S. (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule Yayınları. - Chapman, J. (2009). Issues in Contemporary Documentary. United Kingdom: Polity Press. - Corner, J. (2008). Documentary Studies Dimensions of Transition and Continuity. In T. Austin & W. de Jong (Eds.), Rethinking Documentary New Perspectives, Practices (18-27). England: Open University Press. - Deniz Kurtuluş Özgünay, “Belge”lemenin İşlevi ve “Belgesel Sinemacının Sorumluluğu”, Belgesel Sinema Üzerine, Belgesel Sinemacılar Birliği I.Ulusal Konferansı Bildirileri, İstanbul, Tayf Basım, 1997, s.130. - Dolunay, A. &Boyraz, B. (2013). Dijital Sanatlar Çerçevesinde Üretilen Eserlerde Teknoloji Kullanımı ve İnternetin Sergilemeye Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi III, 109-124. - Engin Ayça, “Grierson ve İngiliz Belge Sineması Okulu”, Yedinci Sanat, Nisan 1974, Sayı 13, s.54-55. - Nichols, B. (2017). Belgesel Sinemaya Giriş. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. - Ocak, E. (2012). New Forms of Documentary-Filmmaking within New Media. AVANCA|CINEMA 2012, International Conference (2012). 960. - Ocak, E. (2014). New Media Documentary: Playing with Documentary Film within the Database Logic and Culture. In D. Moser and S. Dun (Ed.), Digital Janus: Looking Forward, Looking Back (255-262). Oxford, United Kingdom: Inter-Disciplinary Press. - Renov, M. (1993). Toward a Poetics of Documentary. In M. Renov (Ed.), Theorizing Documentary. New York: Routledge. - Rotha, P. (2000). Belgesel Sinema. (İ. Şener, Trans.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları. - Sağlamtimur, Z. Ö. (2010). Dijital Sanat. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 10(3), 213-238. - Sedat Cereci, “Belgesel Filmde Senaryo”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1992, s.7. - Selçuk Mülayim, “Belgesel Sinemada Sanat Tarihi”, İ.Ü. İletişim Dergisi, 1992-1993, s.147-148. - Simten Gündeş, Belgesel Filmin Yapısal Gelişimi: Türkiye’ye Yansıması, İstanbul, Alfa Basım Yayın, 1998. - Sinclair Road, “The Influence of Film”, The Penguin Film Review 1, Londra, Penguin Publishing, 1946, s.59. - T. Austin & W. de Jong (Eds.), Rethinking Documentary New Perspectives, Practices (29-38). England: Open University Press.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024