REKLAM VE TOPLUMSAL CİNSİYET

İzlence Formu

Ders Adı REKLAM VE TOPLUMSAL CİNSİYET Kod HAIT4648
Kredi 3 AKTS 3
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ÖZLEM KALAN
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Reklamın toplumla oldukça yakın bir ilişkisi vardır. Reklam işlevi gereği toplumu tüketime yöneltirken oluşturulan reklam metinleri toplumu yansıtan ve topluma etki eden mesajlar taşır. Reklamda gösterilen toplumsal yapılar ve roller toplumsal cinsiyeti de içerir. Toplumsal cinsiyet rollerinin reklamdaki görünümü toplumsal cinsiyet kalıp yargılarını öğretmekte, yeniden üretmekte ve pekiştirmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliğinin sağlanması konusunda reklamların da önemli bir rolü vardır. Dersin amacı reklamlarda toplumsal cinsiyet rollerinin nasıl oluşturulduğu, kadın tüketicilerin nasıl konumlandırıldığı göstermek ve reklamda cinsiyet eşitliğinin sağlanması yeni tüketici kimliklerinin belirlenmesi konularında öğrencilerde farkındalık oluşturmaktır.

İçerik

Pazarlamanın temel kavramlarını tanımak, pazarlama stratejileriyle ilişkiyi anlamak, tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, tüketici davranış rollerini anlamak, satın alma davranışını etkileyen psikolojik ve sosyo-ekonomik faktörleri anlamak, tüketici satın alma karar sürecini değerlendirmek.

Öğretim Yöntemleri

İnteraktif ders anlatımı, sınıf içi tartışma, araştırma örnekleri üzerinden çözümleme, ödev ve sınav.

Kaynaklar

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024