Ders Adı | REKLAM VE SANAT | Kod | HAIT4646 |
Kredi | 3 | AKTS | 3 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. NİLNUR TANDAÇGÜNEŞ KAHRAMAN |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Öğretim üyesinin öğrencilere teorik bilgileri vermesi ve iletişim tarihi, dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmelerin bu perspektiften öğrencilerle müzakeresi amaçlanmaktadır.
Bu derste, genel olarak dünyada, özelde de Türkiye’de iletişim ve medyanın gelişimini, ortaya çıkış şartlarını, kültür ve iletişim ilişkisini odağına alarak, toplumsal gelişmeler ve siyasete etkisi ile incelenmektedir. Sözlü kültür tarihi ile başlayan iletişimsel gelişmeler kültür tarihi perspektifinde kronolojik olarak işlenmektedir. Bu doğrultuda modernizm ekseninde gelişen kitle iletişim araçlarının tarihi ve kültürel önemi internet alanındaki gelişmeler de dahil olarak detaylı şekilde anlatılmaktadır.
Power point sunumla ders anlatımı, film izleme, kaynakça paylaşımı
İletişim Tarihi , Massimo Baldini, Avcıol Basım Yayın David Crowley, Paul Heyer, İletişim Tarihi , Phoenix yayınları Harold Innis İmparatorluk ve İletişim Araçları Ütopya yayınları Walter Ong, Sözlü ve Yazılı Kültür: Sözün Teknolojileşmesi, Metis Yayınları Rekin Teksoy Sinema Tarihi, Oğlak Yayınları Max Weber Protestan Ahlakı ve KApitalizm Ruhu, Ayraç yayınları Ralph Scrhoeder, Max Weber ve Kültür Sosyolojisi, Bilim Sanat yayınları