Ders Adı | REKLAM İLKE VE KAVRAMLARI | Kod | HAIT2389 |
Kredi | 3 | AKTS | 4 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ÖZLEM KALAN |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Dersin amacı, öğrencileri reklamcılık sektörüne hazırlamak için reklamla ilgili temel kavramların öğrenilmesi, reklamın pazarlama içindeki rolünün anlaşılması, reklam kampanyası hazırlamanın tüm aşamalarıyla öğrenilmesini sağlamaktır. Bu dersin bir başka amacı da öğrencilerin reklamın toplumsal işlevlerini anlamalarıdır. Öğrenciler bu dersin sonunda reklamla ilişkili tüm kavramlar hakkında bilgi sahibi olmanın yanında ayrıca bir reklam kampanyası hazırlama becerisini teorik olarak kazanmış olmaktadırlar.
Reklam kavramı, reklam tarihi, pazarlama ilişkisi, reklam kampanyası yapım süreci, reklam ortamları, reklam ve toplum ilişkisi konuları ele alınmaktadır.
İnteraktif ders anlatımı, sınıf içi tartışma, araştırma örnekleri üzerinden çözümleme, ödev ve sınav.
Reklamın Temel İlkeleri , Halime Yücel