GENEL EKONOMİ

İzlence Formu

Ders Adı GENEL EKONOMİ Kod HAIT1876
Kredi 3 AKTS 4
Z/S Zorunlu Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi HÜLYA DENİZ KARAKOYUN
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Öğrencinin ekonomi ile ilgili genel ve temel bilgileri edinmesini sağlamak. Öğrencilerin ekonominin sosyal hizmet boyutunda toplumsal etkilerini anlaması sağlamak. Makro ve mikro ekonomi hakkında bilgi sahibi olmaları ve güncel yaşamda nerelerde karşımıza çıkıp ne boyutta insanları etkilediğini kavrayabilmelerini sağlamak.

İçerik

Ekonomi bir bilim olarak ne anlam ifade etmektedir? Ekonominin temel araştırma alanlarının nelerdir? Bir bütün olarak ekonomi nasıl işler: çevrimsel akım tablosu. Arz ve talep kavramları; piyasa fiyatın oluşumu. Piyasa fiyatına müdahale türleri: taban- tavan fiyat uygulaması , vergi ve kota uygulamaları. Elastikiyetler. GSYİH, Reel GSYİH, Deflatör, MG, Kişisel Gelir, Harcanabilir gelir, Kişi başına düşen GSYİH gibi makroekonomik büyüklülerin hesaplanması ve bu büyüklükler özelinde uluslararası kuruluşların veri tabanlarından bu verilere ulaşarak Türkiye ile diğer gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeleri karşılaştırma, Enflasyonun tanımı, Enflasyonun türleri, Enflasyon hesaplama yöntemi, Enflasyonun Göstergeleri, Enflasyonun maliyetleri, TÜFE- ÜFE- Deflatör karşılaştırması .TÜİK ve TCMB ( EVDS) 'den söz konusu verilere ulaşabilme. İşsizliği tanımı, İşsizlik türleri, Ücretin oluşumu, Bireysel arz eğrisi, Doğal işsizlik oranı, Tam İstihdam vb temel kavramlar. Philips Eğrisi analizyle İşsizlik ve Enflasyon, Okun Yasası analizi ile İsşizlik ve Ekonomik Büyüme arasındaki ilişki; Kamu Bütçesi, Kamu harcamaları, Kamu Gelirleri ile mali denge; Ödemeler Bilançosu, Ödemeler Bilançosu Kalemleri , Dövz kuru rejimleri ve Dış Kırılganlık tanımları; Ekonomik Kriz ve Ekonomik Kriz türleri; Bankacılık Krizi, Döviz Krizi ve Borç Krizleri.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun, öğrenci merkezli, öğrencilerle diyalog halinde bulunulan bir ortamda konular üzerine tartışmalı ve anlatısal bir öğretim yöntemi.

Kaynaklar

Prof. Dr. Gülden Ülgen Genel Ekonomi

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024