KARİYER PLANLAMA

İzlence Formu

Ders Adı KARİYER PLANLAMA Kod TARH3001
Kredi 1 AKTS 2
Z/S Seçmeli Teorik Saat 1
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Dr. Ögr. Üyesi BURCU KUTLU DİLBAZ
Dersin Veriliş Türü Uzaktan

Dersin Amacı

Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir.

İçerik

Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Fotoğraf, belge ve videoları öğrenci ile paylaşmak.

Kaynaklar

Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrim içi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü Özlem Akçay Kasapoğlu, "Leadership and Organization for the Companies in the Process of Industry 4.0 Transformation", pp. 300-308. İsmail GÜLEÇ,Seda ÇELİK,Buket DEMİRHAN, "Yaşam Boyu Öğrenme Nedir?Kavram ve Kapsami Üzerine Bir Değerlendirme ",Sakarya University Journal of Education, 2/3 (Aralık /December 2012) ss. 34-48. Oya Seymen-GELENEKSEL KARİYERDEN, SINIRSIZ ve DİNAMİK / DEĞİŞKEN KARİYERE GEÇİŞ: NEDENLERİ ve SONUÇLARI, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt XXIII, Sayı 1, 2004, s. 79-114. Melek Vergiliel Tüz, Kariyer Planlamasında Yeni Yaklaşımlar, U. Ü. FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ Yıl: 4, Sayı: 4, 2003/1, s. 169-176.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024