Ders Adı | SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ | Kod | RATS7370 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Doç. Dr. ÖZGÜ YOLCU |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Sosyal Medya uygulamaları ile ilgili güncel konuların akademik bakış açısıyla ele alınması, alan ile ilgili başlıca kuramların öğretilmesi ve tartışılması, öğrenilen bilgilerin güncel sorunların anlaşılması ve çözümlenmesi amacıyla kullanılabilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca dersi alan öğrencilerin sosyal medya için içerik hazırlarken nelere dikkat edilmesi gerektiği ve etkili içeriklerin nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak, Sosyal medyada içerik yönetiminin etkili şekilde yapılabilmesi için gerekli bilgileri aktarmak amaçlanmaktadır.
Sosyal Medyada Yönetimi dersinin içeriğinde şunlar yeralacaktır: Sözlü Kültür, Yazılı Kültür, Tipografi kültürü, Elektrik ve Elektronik Medya Kültürü, Yeni medyanın özellikleri, Sosyal medyanın özellikleri, Sosyal medya ve küreselleşme, Sosyal medya ve Tüketim Toplumu, Sosyal medya pazarlaması, Pazarlama 4.0, Sosyal medya ve influencer pazarlaması, Simülakrlar ve Simülasyon, Sosyal medya ve gözetim toplumu, Sosyal medya ve kimlik inşası, Ağ Toplumu, Yakınlaşma Kültürü ve Hayran Kültürü, Sosyal medya ve post-truth
Literatür takibi, sosyal medya ile ilgili güncel konuların araştırılması ve tartışılması, öğretmenin konu anlatımı ve öğrenci sunumları esastır. Öğrenciler dersin öğretim üyesi tarafından daha önce isimlerini verdiği iletişim alanının önemli akademik yayınlarını incelemiş olarak derse katılır. Konular dersin öğretim üyesi tarafından güncel örnekler verilerek anlatılır. Öğrencilerin, derste öğretim üyesi tarafından verilen temel bilgiler ve güncel örneklere dayanarak konu hakkında kendi fikirlerini oluşturmaları ve ders ortamında paylaşmaları beklenir. Öğretim üyesi veya öğrenciler tarafından sorulan sorularar acılığıyla öğrencilerin kendi yorumlarını yapmaları ve kendi bakış açılarını ortaya koymaları için uygun ortam yaratılmaya çalışılır.
Marshall McLuhan / Küresel Köy, George Orwell/1984, Aldous Huxley/ Cesur Yeni Dünya, Jean Baudrillard/ Tüketim Toplumu, Jean Baudrillard/ Simülakrlar ve Simülasyon, Zygmunt Bauman/Küreselleşme, Manuel Castells/ Enformasyon Toplumu, Henry Jenkins /Cesur Yeni Medya