Ders Adı | GÖRSEL İLETİŞİM ARAŞTIRMALARI | Kod | HALK9130 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. AYŞE MELAHAT KALAY |
Dersin Veriliş Türü | |||
Akademik anlamda bir makale ya da eleştiri yazımı için gereken donanımı ve bilgi birikimini sağlamak amaçlanmaktadır.
Toplumsal anlamda iletişim açısından önemli bir yer tutan film, kitap, marka ya da bir sanat yapıtının görsel iletişim açısından irdelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Her öğrenci irdeleyeceği kitap, film, marka ya da bir sanat yapıtını seçerek bir bildiri ya da eleştiri yazar ve sunar.
Eisenstein- Film Biçimi Ernst Gombrich- Sanatın Öyküsü Friedrich Nietzsche-Seçmeler Michel de Montaigne-Denemeler Max Horkheimer-Akıl Tutulması Johan Huizinga-Homo Ludens John Berger-Görme Biçimleri Alvin Toffler-Şok Erich Fromm-Sağlıklı Toplum Sigmund Freud-Rüyalar ve Yanılgılar Psikolojisi Walter Benjamin-Estetize Edilmiş Yaşam George Ritzer-Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek Paul Rutherford-Yeni İkonalar Jean- Jacques Rousseau-İtiraflar Platon-Devlet Aristoteles-Poetika Arthur Schopenhauer-Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar Ünsal Oskay-Çağdaş Fantazya Emre Kongar-Kültür ve İletişim Martin Lindstrom- Buyology Wells-Burnett-Moriarity,Advertising/Principles and Practice George Ritzer, Toplumun McDonaldlaştırılması Don Schultz-S.Tannenbaum, Başarılı Reklamın İlkeleri Claude Hopkins,Reklamcılık Yaşantım ve Bilimsel Reklamcılık Stephen Baker, Reklamcılıkta Yaratıcılık Ivan Illich, Tüketim Köleliği, Erich Fromm, Özgürlükten Kaçış, Ünsal Oskay, Çağdaş Fantazya