Ders Adı | REKLAM KURAMLARI | Kod | HALK9112 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEDA MENGÜ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Reklamın işlev, amaç ve yaratım biçimlerinin kuramsal ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılması. Reklam kuramlarını, sosyoloji, psikoloiji, iletişim biliminin kavram ve kuramlarıyla açıklamak. Reklamın ikna, kültür ve ideolojiyle bağlantısını ortaya koymak ve tartışmak.
Reklama ilişkin kuram ve modeller farklı disiplinlerin kavramları bağlamımda ele alınır ve tartışılır.
Yüzyüze Anlatım, uygulama
Reklam Teorileri; ed: Prof. Ali Atıf Bir, Prof. Dr. Kemal Süher Reklamların Dili, Judith Williamson Toplumsal Gerçeklik ve Dil, Prof.Dr. Nalan Büyükkantarcıoğlu Advertisng Theory Tutum Algı İletişim, Prof.Dr. Metin İnceoğlu