Ders Adı | KAMUSAL İLETİŞİM KAMPANYALARI | Kod | HALK7144 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Dr. Ögr. Üyesi EZEL TÜRK |
Dersin Veriliş Türü | Örgün | ||
Bu derste hem kamu kurumları hem de sivil toplum kuruluşları açısından toplumu etkileyecek olan kampanyaların geliştirilmesi ve içerikleri tartışılacaktır. Kamusal iletişim kampanyaları aracılığıyla çok sayıda insanın inançları, tutumları ve davranışları etkilemek için, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere ulaşmayı amaçlayan bir dizi koordineli mesaj ve diğer iletişimsel çabalardan oluşur. Dersin temel amacı bu tür kampanyaların nasıl hazırlanıldığını ve bu kampanyalara temel oluşturan teorileri ortaya koymaktır.
Kamusal iletişim kavramının ortaya çıkışı ve tanımlaması yapılacaktır. Kamusal iletişim alanına dahil olabilecek “siyasal iletiştim”, “sağlık İletişimi”, “çevre iletişimi”, “kriz ve felaket iletişimi” konularının teorik çerçevesi ayrıntılı olarak ele alındıktan sonra, bu alanda kampanya oluşturma süreçleri hakkında bilgi verilecektir ve örnek kampanyalar üzerinde çalışıldıktan sonra, öğrencilerin bu alanda teorik temeli belirlenmiş bir kampanya oluşturmaları beklenecektir.
Konu başlıklarının haftalık olarak anlatılması ve örnek uygulamalar üzerinde tartışmaların gerçekleştirilmesi.
Ders için hazırlanan notlar ve kaynakçası