Ders Adı | E-HALKLA İLİŞKİLER | Kod | HALK7084 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. FERİDE AKIM |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, öğrencilerin dijital halkla ilişkilerin kurumlara sunduğu avantajlar, fırsatlar ve temel riskler hakkında bilgi edinmesini sağlamak; halkla ilişkiler uygulamalarının yeni medya ortamında gerçekleştirilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini temin etmektir.
İnternet ve yazılabilir web teknolojisi, kurumların aracıya ihtiyaç duymadan hedef kitleleriyle doğrudan iletişim kurabilecekleri ve onlardan geri bildirim alabilecekleri bir ortam yaratmıştır. İnternet ve dijital iletişim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerle beraber geleneksel halkla ilişkiler uygulamaları da pek çok açıdan değişime uğramıştır. Web 2 teknolojisinin kullanımı E-Halkla İlişkiler kavramının ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu ders kapsamında, internet ve dijital iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerin kurumsal iletişim yöntem ve stratejileri üzerindeki etkilerine ve sunduğu avantajlara yer verilmektedir. İnternet ve dijital iletişim teknolojisindeki gelişmelerle birlikte dijital dünyanın ortaya çıkışının geleneksel halkla ilişkiler uygulamalarını hangi açıdan değiştirdiğine değinilmektedir. Dijital halkla ilişkiler aygıt ve kanallarının stratejik kurumsal iletişim sürecine sağladığı katkılar ele alınmaktadır.
Barkovizyon sunum
Murat Koçyiğit, Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi, 2017.