STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER VE UYGULAMALARI

İzlence Formu

Ders Adı STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER VE UYGULAMALARI Kod HALK7081
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. OĞUZ KUŞ
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Stratejik Halkla İlişkiler dersi halkla ilişkilerin benimsemiş olduğu iletişim anlayışı ve perspektifi hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını ve bu perspektifin stratejik iletişim süreçlerine entegrasyonu hakkında bilgi aktarmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda stratejik halkla ilişkiler ve stratejik iletişime konu olan güncel vakalar ışığında, dijital bir zeminde yükselen çağdaş iletişim tekniklerinin halkla ilişkiler perspektifi ışığında stratejik kullanımının tartışmaya açılması ve bu hususta bilgi aktarılması amaçlanmaktadır.

İçerik

Başlangıçta halkla ilişkilerin tarihçesi, temel bileşenleri ve modelleri hakkında bilgi aktarılacak olup, bu modelleri güncel örneklerle açıklanacaktır. Halkla ilişkilerin organizasyon ve kamular arasındaki konumu ideal halkla ilişkiler anlayışı ve etik bağlamında tartışıldıktan sonra stratejik iletişim ve stratejik iletişimin kullanım alanlarından bahsedilecektir. Devam eden süreçte halkla ilişkiler ve stratejik iletişim kampanyalarının uygulama aşamalarına değinilecek olup stratejik halkla ilişkiler anlayışının iki önemli bileşeninin kesişen yönleri üzerinde durulacaktır. Bu süreçte ülke markalama, liderlik, hikaye anlatıcılığı, içerik pazarlama, büyük veri ve otomasyon gibi konseptlerin stratejik halkla ilişkilerdeki konumu tartışmaya açılacağı gibi yanlış bilgi, geri-bildirim döngüleri, filtre baloncukları gibi dijital zorlukların stratejik halkla ilişkiler ile kesişen yönleri de tartışılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamı sunan, öğrenci okumaları/sunumlarını içeren bir öğretim yöntemi benimsenmiştir.

Kaynaklar

Okay, A. & Okay, A. (2014). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. Der Yayınları. Kirk Hallahan, Derina Holtzhausen , Betteke van Ruler , Dejan Verčič & Krishnamurthy Sriramesh (2007) Defining Strategic Communication, INTERNATIONAL JOURNAL OF STRATEGIC COMMUNICATION, 1:1, 3-35, DOI: 10.1080/15531180701285244 Hua Jiang, Yi Luo & Owen Kulemeka (2017) Strategic Social Media Use in Public Relations: Professionals’ Perceived Social Media Impact, Leadership Behaviors, and Work-Life Conflict, International Journal of Strategic Communication, 11:1, 18-41, DOI: 10.1080/1553118X.2016.1226842 Markus Wiesenberg, Ansgar Zerfass & Angeles Moreno (2017) Big Data and Automation in Strategic Communication, International Journal of Strategic Communication, 11:2, 95-114, DOI: 10.1080/1553118X.2017.1285770 Mitrovic, M. (2019). Strategic communication concept implemented through the corporate political activities–suggested strategy modeling. STRATEGIC MANAGEMENT, 24(4), 013-020.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024