Ders Adı | KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ | Kod | KUIL7005 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. NİLÜFER FATMA GÖKSU |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı, kurumsal iletişim uygulamaları çerçevesinde gerçekleşen kurumsal itibarın yönetiminin ortaya konmasıdır. Ders kapsamında kurumların itibarına etki eden durum ve problemler analiz edilerek kriz yönetimi, tüm paydaş ilişkileri ve çevresel sorunlar örnek olay çalışmaları ile incelenmektedir.
Sosyal ortakların kurumla ilgili tüm görüş ve düşüncelerini kapsayan kurumsal itibar; algılamalardan oluşmaktadır. Bu ders kapsamında; bir halkla ilişkiler disiplini olarak anılan itibar yönetiminin kuruma sağladığı olumlu katkıların, kurum için öneminin ve olması gereken unsurların gerekliliği tartışılacaktır. Ayrıca; kurumsal itibarın sosyal medya ve dijital ortamda da sürdürülmesi gereken bir kavram olarak ortaya çıkmasıyla online olarak da itibar yönetimi ele alınacaktır. Böylece marka değerinin sanal ortamda da korunmasının önemi ortaya konacaktır. Online itibar yönetimi konusuna gereken önemi vermeyen ve sosyal medyada kriz yönetimi için planı olmayan bireyler ve firmalar reel ortama kıyasla çok daha hızlı ve yıkıcı bir prestij kaybı yaşayabilmektedir.
Sözlü anlatım, sunum ve örnekleme
Acar, E. (2012). Görünmeyeni muteber kılmak. İtibar yönetimi. İstanbul: Kerasus Yayınları. Er, G. (2008). Sanal Ortamda İtibar Yönetimi. İstanbul: Cinius Yayınları. Kadıbeşegil, S. (2018). İtibar Yönetimi. İstanbul: MediaCat Kitapları. Koçyiğit, M. (2017). Dijital Halkla İlişkiler ve Online Kurumsal İtibar Yönetimi. Konya: Eğitim Yayınevi