Ders Adı | KURUMSAL İLETİŞİM | Kod | KIYO7005 |
Kredi | 3 | AKTS | 7 |
Z/S | Zorunlu | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. SEDA MENGÜ |
Dersin Veriliş Türü | |||
Kurumsal İletişimin amaç, işlev ve araçlarının geleneksel ve dijital ortamlarda doğru biçimde tanımlanabilmesi, uygulanabilmesi ve Kurumsal iletişimin halkla İlişkilerin vizyon ve işlevi ile ilişkisini ortaya koyabilmek amaçlanmaktadır. Ayrıca marka ile kurumsal iletişim ilişkisini açıklamak amaçlanmıştır. Örgütsel iletişim, yönetim iletişimi ve pazarlama iletişiminin kapsamını ve bu kapsamda yer alan iletişim çalışmalarını ve bu çalışmaların kurumsal itibar ve imaj konusuyla ilişkilerini tartışabilmek ve uygulayabilmek amaçlanmıştır. Dijital dönüşümün kavramları ve dijital dönüşümle birlikte kurumsal iletişimdeki değişen uygulamalar anlatılmaktadır.
Kurumsal İletişimin amaç ve işlevi, Kurumsal Marka ve İletişim olgusu, Kurumsal iletişim kapsamında yer alan Örgütsel İletişim, Yönetim İletişimi, Pazarlama İletişimi kavramları ele alınmıştır. Kurumsal iletişim, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal imaj, kurumsal iletişimde stratejik yönetim ve planlama, kurumsal reklamcılık ve halkla ilişkiler, pazarlama bileşenleri, kurumsal iletişimin toplumsal sorumluluk ve etik boyutu, kurumsal hedeflerin belirlenmesi, vizyon ve misyon kavramlarının açıklanması dersin başlıca içeriğini oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra, dijitalleşme, dijital dönüşüm, dijital kültür, dijital liderlik ve dijital iletişim yönetimi yer almaktadır.
Sınıf seviyesine uygun ve bireysel ihtiyaçları göz önünde bulunduran, öğrenci merkezli, katılımlı soru cevap şeklinde tartışma ortamı sunan öğretim yöntemi benimsenmiştir.
-Seda Mengü (2018), Kurumsal İletişim ve Profesyonel Markalar, Derin Yayınları: İstanbul. -Z. Beril Akıncı Vural , Mikail Bat(2018), Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe, İletişim Yayıncılık. - Seda Mengü, Pınar Aslan, Fatih Özkoyuncu, Dijital İletişim Yönetimi Teori ve Uygulamalar, Der Yayınları 2019 - Pınar Aslan, Dijitalleşme ve İletişim, Eğitim Yayınevi, 2020 -Halkla İlişkiler Uygulamaları, Çev. Ed: Seda Mengü, Nobel Yayınları