TİYATRODA METİNLERARASILIK

İzlence Formu

Ders Adı TİYATRODA METİNLERARASILIK Kod INDE9017
Kredi 3 AKTS 6
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. ARPİNE MIZIKYAN
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, mitlerin ve daha önceden yazılmış tiyatro ya da farklı türdeki metinlerin, tiyatro yazarları tarafından tekrar ele alınıp sahneye nasıl adapte ettiklerini incelemektir.

İçerik

Postmodernizmin yapıtaşlarından biri olan metinlerarasılık/yenidenyazma yönteminin, neden ve nasıl ortaya çıktığı, hangi amaçlara hizmet ettiği belli başlı tiyatro metinleri üzerinde çalışılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Sözlü sunum, power-point, soru-cevap

Kaynaklar

Metinler (Kronolojik sırada değil): Sarah Kane, Phaedra's Love (Seneca, Phaedra+Euripides, Hippolytus) Helen Edmundson, The Mill on the Floss (George Eliot'ın romanı, The Mill on the Floss) Shakespeare, Hamlet (Tom Stoppard, Rosencrantz and Guildenstern Are Dead) Timberlake Wertenbaker, The Love of the Nightingale, (Ovid's Metamorphoses, Book VI) İkincil Kaynaklar: Graham Allen, Intertextuality. Linda Hutcheon, A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction. Roland Barthes, Image-Music-Text. Edith Hamilton, Mythology: Timeless Tales of Gods and Heroes Ovid, Metamorphoses Jean-François Lyotard, The Postmodern Condition: A Report on Knowledge Christopher Innes, Modern British Drama: The Twentieth Century Terry Eagleton, Sweet Violence Hannah Arendt, On Violence

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024