MEDYA, TEMSİL, İDEOLOJİ

İzlence Formu

Ders Adı MEDYA, TEMSİL, İDEOLOJİ Kod GZCL9092
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. HEDİYE ESRA ARCAN
Dersin Veriliş Türü Örgün

Dersin Amacı

Medya Çalışmaları disiplini içinde özel önem taşıyan Temsil ve İdeoloji kavramlarına yönelik kuramsal yaklaşımların öğrenilmesi,kültürel kimliklerinin medyadaki temsiline ilişkin kuramsal yaklaşımlar incelenmesi, medyanın temsil ve ideoloji ile ilişkisini açığa çıkaracak çözümleme örnekleri sunulması yoluyla öğrencilerin medyanın sosyolojik etkilerini derinlemesine değerlendirebilmeleri amaçlanmaktadır.

İçerik

Medyada temsil kavramının teorik çerçevesi ortaya konularak, medya temsilleri aracılığı ile toplumsal kimlik ve olayların toplumsal bilinçte nasıl bir ideolojik rol oynadığı tartışılacaktır.

Öğretim Yöntemleri

Öğretim üyesi tarafından yapılacak ders sunumu, soru-yanıt- tartışma esaslı yöntemler kullanılacaktır.

Kaynaklar

Eagleton, T. (1996) İdeoloji, İstanbul, Ayrıntı Yay. Hall. S, (2017) Temsil-Kültürel Temsiller ve Snlamlandırma Uygulamaları, İstanbul, Pinhan Yay. Küçük, M. (1994) Medya, İktidar, İdeoloji, Ankara, Ark Yay. Larrain, J. (1997) İdeoloji ve Kültürel Kimlik, Ryan, M & D, Kellner. Politik Kamera, İstanbul, Ayrıntı yay. Arcan, H.E, "Interrupted Social Peace", IAFOR Journal of Media, Communication and Film, Vol.1:1, ISSN: 2187-0667 Arcan, H.E, "Ethnic Conflicts and and the Role of the Media", Mediterranean Journal of the Social Science, 4(10),338-346, Doi: 10.5901 Arcan, H. E, (2016) "Toplumsal Hareket Teorisi Perspektifinden Alternatif-Aktivist Medya", Aktivizm içinde: Değişim Yay. İstanbul Yazılı ve görsel haber- film- reklam materyalleri

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024