İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA TEMEL METİNLER

İzlence Formu

Ders Adı İLETİŞİM ARAŞTIRMALARINDA TEMEL METİNLER Kod GZCL9087
Kredi 3 AKTS 7
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Doç. Dr. OYA MORVA
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Bu ders, medya ve iletişim araştırmaları tarihini merkeze alarak, iletişim bilimleri disiplinine yön vermiş olan temel metinleri ele alarak tartışır. Disiplinin sosyal bilimler çatısı altında kuruluşunu takip eden süreçte, medya ve iletişim araştırmalarını biçimlendirmiş paradigmaları söz konusu metinler üzerinden tartışıp analiz etmeyi amaçlar.

İçerik

Bu derste 1) İletişim araştırmaları disiplinini kuran ve biçimlendiren temel metinler detaylıca analiz edip karşılaştırmalı olarak tartışılır; 2) Kuruluşundan bu yana alanı domine eden temel ekoller ve bakış açıları ilksel kaynaklar üzerinden analiz edilir.

Öğretim Yöntemleri

Interaktif ders anlatımı

Kaynaklar

Katz, Elihu, John Durham Peters, Tamar Liebes, Orloff, eds. (2003): Canonical Texts in Media Research, ca 250 sid. Oxford & Cambridge: Blackwell & Polity. Paul F. Lazarsfeld & Robert K. Merton “Mass communication, popular taste, and organized social action” Herta Herzog “On borrowed experience: Its Place in the debate over the Active Audience (1941) Adorno&Horkheimer “ Aydınlanmanın Diyalektiği” – Kültür Endüstrisi bölümü Walter Benjamin, Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı Louis Wirth, 1948, Consensus and Mass Communication, American Sociological Review, Vol.13, No.1. Horton, D& Wohl R (1956) Mass Communication and Para-social Interaction: Observations on Intimacy at a Distance, Psychiatry 19: 215-29 Harold A. Innis: Bias of Communication Marshall Mc Luhan, Understanding Media, 1. Bölüm (the medium is the message) Raymond Williams, Kültür ve Toplum, Çev. Uygur Kocabaşoğlu, İstanbul: İletişim Yayınları. Stuart Hall, Kodlama ve Kodaçımı Serdar Öztürk, Türkiye’de İletişim Düşüncesinin Kökenleri Articles: Adorno, Theodor, & Max Horkheimer (1944/1977) "Culture Industry. Enlightenment as Mass Deception", in James Curran et al. Mass Communication and Society, London: Edward Arnold. Baudrillard, Jean (1985), "The Masses: The Implosion of the Social in The Media", 11 p, text #6 in Thornham, Sue, Caroline Bassett & Paul Marris (ed., 2009) Media Studies: A Reader (third edition). Edinburgh: Edinburgh University Press. Benjamin, Walter (1936/1977): "The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction", in James Curran et al. Mass Communication and Society, London: Edward Arnold. Bourdieu, Pierre (1984),"Distinction & The Aristocracy of Culture", 11 p, (excerpts. p 1-7, 28-32, from Distinction: A Social Critique of the Judgement of Taste, Cambridge Ma.: Harvard UP), reprinted in John Storey (ed., 2006), Cultural Theory and Popular Culture: A Reader, Athens, GA, University of Georgia Press. Christian Fuchs, Jack Linchuan Qiu; Ferments in the Field: Introductory Reflections on the Past, Present and Future of Communication Studies, Journal of Communication, Volume 68, Issue 2, 1 April 2018, Pages 219-232, https://doi.org/10.1093/joc/jqy008 Hall, Stuart (1973): "Encoding/Decoding", in Stuart Hall et al (eds.): Culture, Media, Language. London: Hutchinson Herzog, Hertha (1941): "On Borrowed Experience"; 30 s, Studies in Philosophy and Social Science (11) 1. Horton, Donald & Richard Wohl: "Mass Communication and Para-Social Interaction", 18 s, Psychiatry (19) 3. Innis, Harold (1951/2006): "The Bias of Communication", s 33-60 i Innis: The Bias of Communication. Toronto: University of Toronto Press. Lazarsfeld, Paul & Robert Merton (1948): "Mass Communication, Popular Taste, and Organized Social Action", 16 s, i L Bryson (ed.) The Communication of Ideas, samt Rosenberg & White (1957), eds.: Mass Culture. McLuhan, Marshall (1964): Understanding Media: The Extensions of Man, London: Routledge & Kegan Paul. Wirth, Louis (1948): "Consensus and Mass Communication", 15 s, American Sociological Review, 13. Williams, Raymond (1958): Culture and Society 1780-1950, London: Chatto & Windus & Pelican.

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024