STRATEJİK DÜŞÜNME VE ARAŞTIRMA

İzlence Formu

Ders Adı STRATEJİK DÜŞÜNME VE ARAŞTIRMA Kod ISLI9627
Kredi 3 AKTS 8
Z/S Seçmeli Teorik Saat 3
Uygulama Saat 0 Lab Saat 0
Ders Dili Türkçe Dersi Veren Prof. Dr. MAHMUT HIZIROĞLU
Dersin Veriliş Türü

Dersin Amacı

Dersin amacı bir yandan stratejik düşüncenin ve araştırmanın ardındaki felsefeyi incelemek ve bu alandaki kuramsal ve görgül ilerlemeleri tartışmaktır. Strateji “ateorik” kalmakta ve bu, konunun tahmin gücünü ve teorik gelişimini azaltmaktadır. Bu nedenle konunun teorik temellerinin derinleştirmek bir gerekliliktir. Diğer yanda konunun bilimsel konumu oldukça zayıf görünmektedir. Ayrıca bilimsel bir disiplinden çok yönetsel araç olarak görülmektedir. Bu nedenle bilimsel araştırma fenomeni olarak ele alınmalıdır.

İçerik

Yönetim bilimleri alanında en yeni ve en hızlı büyüyen disiplinlerden biri olan stratejik yönetim alanı aynı zamanda en parçalı bir disiplin özelliğine sahiptir. Rekabet avantajının kaynağı, rekabet avantajının sürdürülebilirlik mekanizmaları, strateji formulasyon/formasyon süreci, büyümenin yönü ve nedensel mantığı, strateji-yapı arasındaki ilişkinin yönü gibi pek çok teorik araştırma boyutunun yanı sıra; pek çok farklı yaklaşım, ekol, ve araştırma akımı bu parçalı görünümün nedenleri arasındadır. Bu derste hem araştırma boyutları açısından hem de yaklaşım, ekoller ve araştırma akımları açısından stratejik yönetim alanı içindeki kuramsal ve görgül gelişmeler ele alınmaktadır.

Öğretim Yöntemleri

Konu anlatımı, makale incelemeleri, tartışma

Kaynaklar

De Wit, B., & Meyer, R. (2010). Strategy synthesis: Resolving strategy paradoxes to create competitive advantage. Cengage Learning EMEA. Volberda, H. W., & Elfring, T. (Eds.). (2001). Rethinking strategy. Sage. Rasche, A. (2007). The paradoxical foundation of strategic management. Springer Science & Business Media. Her bir konu için temel ve güncel makaleler

Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2024