Ders Adı | STRATEJİK DÜŞÜNME VE ARAŞTIRMA | Kod | ISLI9627 |
Kredi | 3 | AKTS | 8 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Prof. Dr. MAHMUT HIZIROĞLU |
Dersin Veriliş Türü | |||
Dersin amacı bir yandan stratejik düşüncenin ve araştırmanın ardındaki felsefeyi incelemek ve bu alandaki kuramsal ve görgül ilerlemeleri tartışmaktır. Strateji “ateorik” kalmakta ve bu, konunun tahmin gücünü ve teorik gelişimini azaltmaktadır. Bu nedenle konunun teorik temellerinin derinleştirmek bir gerekliliktir. Diğer yanda konunun bilimsel konumu oldukça zayıf görünmektedir. Ayrıca bilimsel bir disiplinden çok yönetsel araç olarak görülmektedir. Bu nedenle bilimsel araştırma fenomeni olarak ele alınmalıdır.
Yönetim bilimleri alanında en yeni ve en hızlı büyüyen disiplinlerden biri olan stratejik yönetim alanı aynı zamanda en parçalı bir disiplin özelliğine sahiptir. Rekabet avantajının kaynağı, rekabet avantajının sürdürülebilirlik mekanizmaları, strateji formulasyon/formasyon süreci, büyümenin yönü ve nedensel mantığı, strateji-yapı arasındaki ilişkinin yönü gibi pek çok teorik araştırma boyutunun yanı sıra; pek çok farklı yaklaşım, ekol, ve araştırma akımı bu parçalı görünümün nedenleri arasındadır. Bu derste hem araştırma boyutları açısından hem de yaklaşım, ekoller ve araştırma akımları açısından stratejik yönetim alanı içindeki kuramsal ve görgül gelişmeler ele alınmaktadır.
Konu anlatımı, makale incelemeleri, tartışma
De Wit, B., & Meyer, R. (2010). Strategy synthesis: Resolving strategy paradoxes to create competitive advantage. Cengage Learning EMEA. Volberda, H. W., & Elfring, T. (Eds.). (2001). Rethinking strategy. Sage. Rasche, A. (2007). The paradoxical foundation of strategic management. Springer Science & Business Media. Her bir konu için temel ve güncel makaleler