Ders Adı | ULUSLARARASI PAZARLAMA | Kod | İŞLB4018 |
Kredi | 3 | AKTS | 5 |
Z/S | Seçmeli | Teorik Saat | 3 |
Uygulama Saat | 0 | Lab Saat | 0 |
Ders Dili | Türkçe | Dersi Veren | Öğr. Gör. Dr. MEHMET BAYKAL |
Dersin Veriliş Türü | Uzaktan | ||
Uluslararası pazarlama dersi, yönetsel odaklı üst düzey bir ders olup, pazar sınırlarını tüm dünya olarak görmemizi sağlama amacı taşımaktadır. Gelişen dünya çercevesinde değişimleri siyasi, hukuki, kültürel ve ekonomik açıdan takip edip değerlendirebilme ve pazarlama faaliyetlerine bu değerlendirme ışığında yön vermeyi hedeflemektedir. Uluslararası pazarlama dersi ile dünya pazarlarındaki fırsatlar ve tehditlerin algılanabilmesi, gerekli stratejilerin geliştirilmesi konusunda öğrencilerimizin bilgilendirilmesi sağlanacaktır.
Dersin içeriğinde uluslararası pazarlama kavramları,Dünya pazarlarını etkileyen siyasi, hukuki, kültürel ve ekonomik faktörler, Pazarlama araştırması, uluslararası pazarlarda pazarlamanın 4 P'si, ve uluslararası pazarlara giriş stratejileri konuları bulunmaktadır.
Anlatım, örnek olay çalışması, sunum ve soru cevap
-Küresel Pazarlama Yönetimi, Rezan Tatlıdil , Nobel Yayınevi -Warren J.Keegan and Mark Green, Global Marketing Management, 7th Ed. (Pearson)) 978-605-320-043-7